کد خبر: ۱۰۷۵۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴ 07 November 2022
مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یک میلیارد ریال جایزه به ویان به عنوان روستای دوستدار کتاب تعلق می‌گیرد.
 
به گزارش تابناک همدان، محمدعلی مرادیان در آیین پایانی هشتمین جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب که در روستای ویان به عنوان روستای برگزیده این دوره جشنواره برگزار شد، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دهه ۹۰ تصمیم گرفت از طرح‌های ابتکاری مردم در حوزه کتاب و کتابخوانی استفاده کند و به همین علت هر ساله طرح‌های کتابخوانی روستا‌ها و عشایر به معاونت فرهنگی ارشاد ارسال می‌شود.
 
وی افزود: امسال حدود ۲۸۵ روستا در این جشنواره شرکت کردند و ۵۰ روستا در مرحله اول انتخاب شدند و از بین آن‌ها ۹ روستا برگزیده شده که یکی از آن‌ها ویان است و امید است سال آینده جایزه استمرار را نیز از آن خود کند.
 
  • مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و کتابخوانی تصریح کرد: جوایز مختلفی از جمله ۳۰ میلیون تومان به عنوان جایزه جشنواره و ۳۰ میلیون تومان حواله برای خرید کتاب از طرف معاونت فرهنگی، ۱۵ میلیون تومان کمک به دهیاری از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری وزارت کشور، ۱۵ میلیون تومان از طرف نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ۱۰ میلیون هم تجهیز کتابخانه‌های داخل روستا و در مجموع۱۰۰ میلیون تومان اختصاص می‌یابد.
 
مرادیان تاکید کرد: امیدواریم با نظارت و کمک و هم فکری اهالی روستا هزینه شود و سال آینده جایزه استمرار به روستا تعلق یابد و آموزش رایگان فرهنگی و هنری برای همه مردم فراهم شد
 
این مسئول گفت: «آموزش هنر برای همه» عنوان طرحی است که در وزارت فرهنگ دنبال شده و مرحله اول انجام گرفته است و در مرحله دوم همه مناطق می‌توانند شرکت کنند که در آن آموزش‌های فرهنگی و هنری برای همه رایگان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار