مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی تاکید کرد:
مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: ثبت نام بیش از ۲۷۴ هزار نفر در نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی است که دولت وظایفی در قبال افراد دارای شرایط هستند دارد.
کد خبر: ۱۰۸۳۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱ 22 December 2022

امیر بخشی زاده در نشست خبری به مناسبت هفته حمل و نقل اظهار داشت:در زمینه ساخت مسکن در سطح استان می‌توان گفت ۸۱۴ کیلومتر پروژه های آزاد راهی حدودا ۱۴ قطعه درحال ساخت است که ۵۵۵ کیلومتر آن در استان ما است و ۷۱۵‌‌ کیلومتر از بزرگ راهها در حال ساخت است.

وی ادامه داد: ۳۹ هزار قبول شده از ثبت نام های نهضت ملی مسکن هستند که وظیفه دولت و راه شهر ساز در این پروزه تامین زمین رایگان است.

وی تاکید کرد: مرحله اول ثبت نام ۴۰ میلیون است ولی متاسفانه چون ثبت نام در استان ما ۳۹ هزار نفر است و ما باید به آن ها برنامه ریزی انجام دهیم، تنها ۱۵ هزار نفر از آورده اولیه آن آماده است.

بخشی زاده ادامه داد: بعضی افراد به صورت خود مالک که زمین از خودشان است و فقط تسهیلات معرفی کردیم که روستایی‌ها حدودا نزدیک به ۱۲ هزار
همراه با خود مالک ۵۹۱۴۲‌مسکن در استان ما در حال ساخت است.

وی افزود: شهرهایی پتانسیل ساخت مسکن دارند مانند هشترود،عجب شیر،صوفیان، ورزقان، بناب، هریس و….هستند که امید است اقداماتی انجام شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان خاطرنشان کرد: شهر شهریار غیر دولتی و شهر خصوصی است که پروسه شهر شهریار به دلیل این که کمی دیر شده کسانی که عجله دارند میتوانند شهر سهند را جایگزین شهریار کنند و ظرفیت آن را داریم.

وی ادامه داد: شهر جدید سهند که زیرساخت بسیاری دارد اعم از بودجه خیابان، آب، برق گاز دارد ولی در شهر شهریار زمان می‌برد.

بخشی زاده در پابان سخنان خود بیان کرد: در سهند ۳ هزار واحد بدون مالک زمین داریم و در شهریار ۳۲۰ هکتار به نام دولت زمین داریم که عقبه نشینه ندارند و شهر شهریار به زودی نمی‌تواند زمین مسکونی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :