ورزش بادهای گرم روز گذشته در شهرستان نکا، خبر از بارانی شدید داشت و همه انتظار باران را می‌کشیدند و این باد گرم، بالاخره شب گذشته تبدیل به بارش باران و تگرگ شد و موجب بروز خسارت در راه ارتباطی و آبگرفتگی معابر شد.
کد خبر: ۱۰۸۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹ 09 October 2015
به گزارش تابناک مازندران  از شهرستان نکا، بارش باران شب گذشته از ساعت 21 شب آغاز و کم‌کم هرچه به انتهای شب نزدیک‌تر می‌شدیم، این بارش با شدت بیشتری ادامه پیدا می‌کرد تا اینکه تبدیل به تگرگ شد و طوفان کم‌سابقه‌ای نیز حرکت خود را آغاز کرد و تنها صدایی که در انتهای شب به‌گوش می‌رسید، بارش باران شدید و تگرگ و طوفان بود.
قطع دوساعته برق در نکا و آب‌گرفتگی معابر و برخی از منازل، مشکلات اولیه این سیل برای شهروندان نکایی و ساکنان روستاهای این شهرستان بوده است که موجب شد تا مردم پاسی از شب را بیدار و با توجه به بارندگی‌های مختلف و جاری شدن سیل سال‌های گذشته در این شهرستان، همچون نیروهای امدادی در آماده‌باش کامل باشند.
بارش باران و تگرگ در سطح شهرستان و به‌‍‌ویژه در سطح روستاهای بخش مرکزی و هزارجریب از شدت بیشتری برخوردار بود و موجب شد تا خسارت جدی به راه‌های ارتباطی، منازل روستایی، کشاورزی و ... وارد شود.
بخشدار مرکزی نکا در گفت‌وگو با فارس در رابطه با سیل شب گذشته، گفت: بر اثر بارش باران شب گذشته، خسارت جدی به منازل روستایی، جاده‌های بین مزارع، راه ارتباطی و معابر روستاها وارد شد و با توجه به‌شدت طوفان، ریزش سقف منازل را در روستاهای این بخش داشته‌ایم.
رضا جلالیان همچنین با اشاره به واژگونی اتوبوس در جاده نکا به بهشهر اظهار کرد: این اتوبوس در محور نکا به بهشهر در حال حرکت بود که در شهرک صنعتی شماره 2 نکا و در حوالی شرکت حلاوت، واژگون و 35 نفر روانه بیمارستان‌های نکا و بهشهر شدند و تحت مداوا هستند.
وی ادامه داد: آب‌گرفتگی مسیر قلعه‌سر، بریجان، ولیجی‌محله و همچنین روستای کلبستان، زرندین و ... از جمله خسارت‌های اعلام شده تاکنون بوده است که با اعزام نیروهای امدادی در حال رفع مشکلات و بررسی خسارت ریالی این بارش هستیم.
بخشدار هزارجریب نکا نیز با اشاره به بارش باران شدید شب گذشته و جاری شدن سیل در هزارجریب نکا به خبرنگار فارس، گفت: این بارش به راه‌های ارتباطی، منازل مسکونی، کشاورزی و به تأسیسات جاده‌ای هزارجریب نکا خسارت جدی وارد کرد.
محمد محمدیان با بیان اینکه سیل شب گذشته که از شامگاه در مناطق مختلف هزارجریب نکا آغاز و تا صبح ادامه داشت، اظهار کرد: سیل شب گذشته همراه با تگرگ و طوفان خسارت فراوانی به تأسیسات جاده‌ای، راه، زیرساخت‌های بخش کشاورزی و ... وارد کرد که در حال بررسی خسارت هستیم.
وی با اعلام اینکه سیل شب گذشته در هزارجریب نکا خسارت جانی در پی نداشته است، افزود: با جاری شدن سیل در مناطق مختلف هزارجریب نکا، راه ارتباطی روستای سوچلما مسدود شد که با کمک نیروهای اداره راه و شهرسازی و همکاری نکاچوب در حال بازگشایی این مسیر هستیم تا راه ارتباط بازگشایی و عبور و مرور انجام شود.
بخشدار هزارجریب نکا همچنین با اشاره به بارش تگرگ در این مناطق، گفت: بارش تگرگ موجب شکسته شدن شیشه‌های منازل روستایی در بخش هزارجریب شد و بسیاری از سقف خانه‌های روستایی نیز با ورزش طوفان از جا کنده شد و هم‌اکنون گروه‌های مختلف امدادی در حال رسیدگی به وضعیت روستاها در این بخش هستند.
محمدیان ادامه داد: با حضور گروه‌های امداد، هلال‌احمر، راه و شهرسازی، دهیاران، فرمانداری، بنیاد مسکن و دست‌اندرکاران مختلف در بخش هزارجریب نکا، در حال رفع مشکل راه‌های تخریبی و برقراری عبور و مرور هستیم تا برآورد صحیح و درست از میزان خسارت به بخش‌های مختلف بررسی و اطلاع‌رسانی شود.
وی در پایان با اشاره به سیل گذشته در نکا، گفت: سیل 28 تیر ماه نیز بیش از 10 میلیارد ریال به زیرساخت‌های راه‌سازی و تأسیسات جاده‌ای، بخش کشاورزی و زیرساخت‌های این بخش خسارت وارد کرده بود که امیدواریم مدیریت بحران استان، در راستای تأمین اعتبار برای جبران سیل در این بخش کمک‌کار ما باشد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار