در سفر معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید همانند دیگر سفر‌های مقامات کشوری به استان، نقاط قوت و ضعف مشهود بود که تابناک کهگیلویه و بویراحمد به منظور توجه برنامه ریزان چنین سفر‌هایی به بیان برخی جزئیات می‌پردازد.
کد خبر: ۱۰۸۵۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۵ 06 January 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، روز پنجشنبه ۱۵ دی ماه ۱۴۰۱ سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی دیداری از کهگیلویه و بویزراحمد داشت که در این سفر دیدار‌ها و برنامه‌های فشرده و مختلفی انجام شد که باید امیدوار بود پس از پایان پیگیری‌های تکمیلی منجر کمک به رفع مشکلات جامعه ایثارگری استان شود.
از انجایی که انجام سفر‌های مقامات کشوری در چنین سطوحی، حتما الزامات و تمهیداتی دارد که در سطح استان باید به خوبی برنامه ریزی شود لازم است نقاط قوت و ضعف یک سفر به گونه‌ای مشخص شوند که در سفر‌های بعد نقاط قوت تثبیت شوند و نقاط ضعف اصلاح.
در سفر معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید همانند دیگر سفر‌های مقامات کشوری به استان، نقاط قوت و ضعف مشهود بود که تابناک کهگیلویه و بویراحمد به منظور توجه برنامه ریزان چنین سفر‌هایی به بیان برخی جزئیات می‌پردازد.
خوب
بی شک هر سفری از طرف مقامات ارشد کشوری به استان محرومی مانند کهگیلویه و بویراحمد صورت گیرد فی نفسه یک اقدام خوب و امیدوار کننده برای رفع محرومیت و مشکلات است که این سفر هم از همین قاعده پیروی می‌کند و کلیت سفر یک اقدام خوب و قابل تقدیر است.
از جمله خوبی‌های این سفر شنیدن و دیدن از نزدیک گزارشات اقدامات انجام شده، کمبود‌ها، مشکلات، درخواست‌ها، انتقادات و پیشنهادات مسئولین استان، جامعه هدف مدیر بازدید کننده و مردم بود که قاضی زاده هاشمی به عنیت بسیاری از مشکلات جامعه ایثارگری استان را دید.
به عنوان نمونه سخنان استاندار کهگیلویه و بویراحمد حاوی تمام بخش‌های ذکر شده بالا بود. یعنی هم شامل گزارش کار بود و هم مشکلات، انتقادات و انتظارات مطرح شد.
بیان گزارشی از عملکرد مانند زیرساخت‌های مرتبط با حوزه بنیاد شهید، وضعیت اشتغال ایثارگران، درخواست‌هایی مانند تعیین تکیف مجتمع تجاری خیابان فردوسی یاسوج که متولی آن بنیاد کوثر وابسته به بنیاد شهید است، تامین و تجهیز امکانات مورد نیاز بیمارستان اعصاب و روان سلمان، لزوم توجه به مجتمع توانبخشی ایثارگران و همچنین طرح توسعه گلزار شهدای یاسوج، درخواست افزایش سهمیه و اعتبار برای اشتغال ایثارگران، گلایه عقب ماندگی اشتغال ایثارگران به این دلیل که هیچ هلدینگ دولتی در سطح استان سرمایه‌گذاری نکرده و علی‌رغم همه ظرفیت‌های استان، چون سرمایه‌گذاری بخش دولتی صورت نمی‌گیرد بخش خصوصی هم رغبتی برای سرمایه گذاری ندارد، از جمله این مواردی بود که قاضی زاده هاشمی در کهگیلویه و بویراحمد از نزدیک دید و شنید.
دعوت از رسانه‌های فعال برای پوشش سفر و اخبار خوب، متنوع و متعددی که از این سفر منتشر شد یکی دیگر از نکات خوب سفر قاضی زاده هاشمی به کهگیلویه و بویراحمد بود.
بد
این سفر همانند دیگر سفر‌ها نقاط ضعفی داشت که برخی از این نقاط ضعف را به دلیل ماهیت وجودی آن‌ها باید مایه تاسف دانست! یکی از این نکات بد عدم هماهنگی برخی مسئولین استان در حوزه‌های مختلف بود به این معنی که به نظر می‌رسید برخی از مسئولین در حوزه‌های غیر اجرایی یا از واقعیات انچه که به عنوان انتقاد یا درخواست مطرح می‌کردند اطلاع نداشتند و یا اطلاعات آن‌ها به روز نبود! و یا به گونه‌ای مطرح می‌کردند که عملکرد دیگر حوزه‌ها را با بی سلیقگی زیر سوال می‌بردند! به غیر از مسئولین گا‌ها برخی نخبگان هم در حد و اندازه نامی که یدک می‌کشند ظاهر نمی‌شوند و در بیان مطالبات خیلی موفق عمل نمی‌کردند!
و، اما یک نکته بسیار کلیدی در سفر‌های معمول مقامات کشوری به استان، برنامه ریزی‌ها است که مسئولین استانی باید تلاش کنند برنامه‌های طول سفر را چه از نظر کمی و چه کیفی متناسب با اهداف استان تنظیم کنند نه با دیکته مشاورین مسئول کشوری!

نکته ای مهم تر اینکه اخیرا در کهگیلویه و بویراحمد مشاهده می شود خصوصا در سفرهای مقامات کشوری برخی افراد در حوزه های غیر اجرایی تلاش زیادی می کنند که خود را متولی حوزه اجرایی نشان دهند و عملا در کار مدیران و دستگاه های دولتی اخلال می کنند و یا تلاش دارند به جامعه نشان دهند که حداقل بخشی از سهم اقدامات اجرایی به نام ان ها است ! به قول معروف تلاش می کنند از نمد موجود کلاهی هم برای خود ببافند ! و اتفاقا تبلیغات زیادی هم برای این اقدامات خود می کنند !
زشت
در کنار اتفاقات یا اقدامات خوب و بد گا‌ها مسائلی رخ می‌دهد که چهره بسیار زشتی از حواشی سفر‌ها را به نمایش می‌گذارد که در این مورد باید تلاش شود که چنین اتفاقات زشتی مطلقا رخ ندهد!
در این سفر یک اقدام بسیار زشت مانند برخی سفرهای دیگر مسئولین کشوری به استان نسبت به خبرنگاران رخ داد که باید حتما برای آخرین بار برای همه دستگاه‌ها در سفر‌های بعدی باشد که چنین توهین هایی رخ می‌دهد چرا که اصلا توجیه پذیر نیست!
متاسفانه هنوز بسیاری از مدیران اهمیت کار رسانه‌ای و انتشار اخبار یک رویداد در هر حوزه‌ای که باشد را نمی‌دانند و یا اینکه فکر می‌کنند رسانه یک بخش بی اهمیت و در حاشیه رویداد است در حالی که اگر رسانه نباشد عملا هیچ رویدادی در هر سطحی هم که باشد از محدوده کوچک پیرامون آن فراتر نخواهد رفت.
بار‌ها مشاهده می‌شود که در برنامه‌های این چنینی آنگونه که باید جایگاه اصحاب رسانه حفظ نمی‌شود و هر کسی از مجموعه دستگاه میزبان برای خود سازی می‌زند. مثلا در برخی از این سفرهای مسئولین پیدا کردن خودرو برای جابه جا کردن چند خبرنگار به معضلی تبدیل می شود و خودرو‌های موجود کفاف افراد متعددی که مشخص نیست دقیقا مشغول چه کاری هستند را نمی‌کند تا چه رسد به جابه جایی خبرنگاران ! البته خبرنگاران هم با بزرگواری و به منظور جلوگیری از وقفه در پوشش برنامه‌ها با خودرو‌های خود مسیر‌ها را طی می‌کنند و البته بیشتر مواقع هم به دلیل نامشخص بودن مکان‌ها از قافله عقب می‌مانند!
شاید پرداختن به چنین حواشی چندان مرسوم نباشد، اما با توجه به مشکلاتی که معمولا از طرف برخی دستگاه‌های بی برنامه رخ می‌دهد، این بار چنین موضوعاتی مطرح شد شاید تلنگری باشد برای مدیران این دستگاه‌های بی برنامه که از این به بعد با برنامه ریزی منظم‌تر اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
باسلام خیرمقدم میگویم به نماینده بنیادشهیدآقای قاضی زاده هاشمی درضمن جانبازان خانواده شهیدخیلی مشکل دارنداگه آقای هاشمی ازده نفرجانبازوخانواده شهیدسئوال میکردهمه چی روشن میشدچون مسئولین بنیادشهیدیاسوج گچساران به فکرجانبازان خانوانده شهدانیست فقط برای مشکلات خودشان اصلاکاری به مشکلات خانواده شهداوجانبازان ندارندبندخیلی مشکل دارم به بنیادشهداستان گچساران رجوع کردم حتی چهاربارکسی مشکلم راحل نکردمن یکی ازبنیادشهید دلسرد شدم امیدوارم آقای قاضی زاده فکری برای خانواده شهید و جانبازان کند وسلام اجرکم من اله
فرزند شهید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
بنیاد واقعا جون تازه ای گرفته
شاید بدلیل حضور افراد توانمند از خود جامعه ایثار و شهادت در تیم مدیریتی جدید است
قبلا انگار بنیاد شهید و امور ایثارگران کلا تعطیل بوده
پر از تبعیض و بی عدالتی
در ده سال گذشته نشنیده بودم مسئولان کشوری بنیاد سفری و ارزیابیاز عملکرد استان داشته باشتد
شاید اگر هم اومدند در حد کمتر از سه یا چهار ساعت بوده ؛ اما لااقل این سفر اینقدر بوده که خبرنگاران ازپوشش همه برنامه های سفر جا موندند
پس جای تقدیر و تشکر داره
انشاالله که خیر و برکت فراوان برا استان و جامعه ایثار و شهادت داشته باشد
موفق باشید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار