رئیس اداره ورزش و جوانان پارس آباد گفت: در این شهرستان سرانه فضای ورزشی برای هر ورزشکار 63 صدم متر مربع است که در مقایسه با برخی مناطق استان، حتی شهر اردبیل بیشتر است ولی همچنان برای افزایش سرانه ورزشی در تلاش هستیم.
کد خبر: ۱۱۰۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷ 13 October 2015

به گزارش ایرنا، انور موسی زادگان در نشست خبری با خبرنگاران افزود: هم اکنون 40 هیأت ورزشی در این شهرستان فعالیت می کنند که سهم آقایان از این تعداد 30 و بانوان 10هیات است.
وی شمار ورزشکاران سازمان یافته این شهرستان را افزون بر چهار هزار و 500 نفر ذکر کرد و گفت: 800 نفر این تعداد را بانوان و سه هزار و 700نفر را آقایان تشکیل می دهند که در قالب ورزش حرفه ای و ورزش های همگانی در30 کمیته ورزشی ، فعالیت می کنند.
وی با اشاره به توفیقات و افتخارات ورزش پارس آباد در رشته های مختلف ، ادامه داد: ورزش این شهرستان در سطح استان و کشور از جایگاه مناسبی برخوردار است که قهرمانی جهان ، آسیا و کشوری در شش ماه اخیر از جمله افتخارات بزرگی است که در سایه تلاش و همت ورزشکاران، قهرمانان و مربیان و همه دست اندرکاران ورزش شهرستان به دست آمده است.
موسی زادگان اضافه کرد: قهرمانانی چون جلیل باقری جدی قهرمان پارالمپیک و جهان، افشین بیابانگرد، قادر غفاری ، فاتحی ، بهنام شیری، پرور منصوری ، یاشار وقار، معصومی و دیگر ورزشکاران که در رشته های محتلف در تیم های ملی نیز عضویت دارند با تلاش و همت مضاعف خود و مربیان به این موفقیت ها دست یافته اند.
رئیس اداره ورزش و جوانان پارس آباد ضمن قدردانی از فرماندار این شهرستان به خاطر اهمیت دادن به بحث ورزش و جوانان و تخصیص افزون بر یک میلیارد ریال اعتبار به این بخش، افزود: از این میزان اعتبار، 350 میلیون ریال به خوابگاه 110نفری ورزشکاران ، 200 میلیون ریال برای بازسازی خانه کشتی (ایثار) ، 150 میلیون ریال برای حصار کشی ورزشگاه شهدا، 100 میلیون ریال برای آسفالت و محوطه سالن ورزشی تختی، 200 میلیون ریال در بخش تجهیز ، تکمیل و حفظ و نگهداری ورزشگاهها و اماکن ورزشی شهرستان صرف خواهد شد.
وی گفت: شهرستان پارس اباد مغان دارای 15 باب سالن ورزشی ، یک باب استخر سرپوشیده و یک ورزشگاه دارای زمین چمن می باشد و در این شهرستان تمامی باشگاههای فعال دارای مجوز هستند که با نظارت این اداره فعالیت می کنند .
او به نقش موثر بانوان در ورزش شهرستان اشاره کرد و گفت: تلاش زیادی در جذب و تربیت بانوان ورزشکار در ماههای اخیر صورت گرفته که الحمدالله این تلاشها به نتیجه رسیده به طوری که 'پرور منصوری' به عنوان اولین بانوی مدال آور تاریخ شهرستان پارس آباد در قهرمانی آسیا (چین تایپه) معرفی شد.
رئیس اداره ورزش و جوانان پارس آباد با اشاره به جایگاه ورزش کشتی این شهرستان در عرصه ملی یادآور شد: اردوی تیم ملی نونهالان رشته کشتی فرنگی که اخیراً به میزبانی پارس آباد برگزار شد، مبیّن این است که تلاشهای خوبی در کشتی صورت گرفته و این رشته ورزشی از جایگاه ویژه ای در کشور برخوردار است که حضور قهرمانانی همچون 'افشین بیابانگرد' در عرصه جهانی افتخاری بزرگ برای منطقه و استان و کشور محسوب می شود.
به گفته وی، در اردوی نونهالان سه نفر از کشتی گیران نونهال این شهرستان عضویت دارند که این میتواند در توسعه و تحول ورزش کشتی پارس آباد تاثیر گذار باشد.
وی برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر(ع) ، همایش ازدواج آسان ، برگزاری جشنواره ماهیگیری شهرستانی و استانی در سواحل رود ارس، برگزاری جشنواره بازیهای بومی و محلی ، دیدار جوانان و ورزشکاران با مسئولین ارشد شهرستان، تجلیل از ورزشکاران مدال آور را از دیگر فعالیت های مهم این اداره برشمرد.
موسی زادگان در ادامه به برنامه های فرهنگی ورزشی اداره ورزش و جوانان شهرستان پارس اباد مغان در هفته تربیت بدنی اشاره کرد و افزود: برگزاری مراسم تجلیل از ورزشکاران، برگزاری ورزش صبحگاهی،غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا،شرکت در مراسم زنگ ورزش، شرکت ورزشکاران بصورت دسته جمعی در نماز جمعه، مسابقات ورزشی دانشجویان، دانش آموزان، کارمندان ، کارگران از جمله برنامه های پیش بینی شده به مناسبت هفته تربیت بدنی است.
او بیان کرد: برپایی مسابقات ورزشی والیبال نشسته جانبازان و معلولین، شنا، تنیس روی میز ، دو و میدانی، کاراته، کوهنوردی، گلبال،پیاده روی با خانواده، تیراندازی، دارت ، طناب کشی، طناب زنی، برگزاری کارگاه پیشگیری از اعتیاد، برپایی مراسم سوگواری سالارشهیدان و دسته جات عزاداری سینه زنی ، برنامه های فرهنگی با محوریت ماه محرم و نیز برپایی ایستگاه صلواتی از دیگر برنامه هایی است که در هفته تربیت بدنی در این شهرستان شاهد اجرای آنها خواهیم بود.
پارس آبادمغان در شمال استان اردبیل و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار