رئیس سازمان صمت کرمانشاه خبر داد؛
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: ٢ معدن در استان کرمانشاه تا پایان تیرماه امسال فعال‌سازی می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۱۵۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵ 18 July 2023

محسن دارابی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: استان کرمانشاه دارای ٢٣٠ معدن است که از این تعداد ۴٣ معدن غیرفعال (حدود ٨٢ درصد) و ١٨٧ معدن (حدود ١٨ درصد) فعال هستند.

وی افزود: راکد و غیرفعال بودن برخی معادن استان کرمانشاه به دلایل مختلفی از جمله معارضین محلی، مشکل سرمایه و کمبود نقدینگی، مخالفت برخی دستگاه‌های مرتبط و کمبود تجهیزات و ماشین‌آلات است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه تصریح کرد: مشکل کمبود نقدینگی، سرمایه و ماشین‌آلات این معادن را متناسب با میزان استخراج و شرایط آن‌ها از طریق صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی مرتفع می‌کنیم.

وی گفت: این صندوق ضمانت تسهیلات را بر عهده می‌گیرد و بر اساس طرح بهره‌برداری معادن به هر میزان پیش‌خرید ماشین‌آلات کرده باشند به صندوق معرفی می‌شوند.

دارابی خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود هفت معدن را برای دریافت ماشین‌آلات معرفی کردیم تا تسهیلات لازم را در راستای بهره‌برداری از معادن دریافت کنند.

وی تشریح کرد: سال گذشته تعهد سازمان صمت فعال‌سازی پنج معدن بود که به صورت کامل محقق شد این معادن عموما مشکل نقدینگی داشته و سرمایه‌گذار جدید از طریق مشارکت با بهره‌بردار این معادن را فعال‌سازی کردند.

دارابی از هدفگذاری امسال مبنی بر فعال‌سازی پنج معدن خبر داد و تاکید کرد: ٢ معدن تا پایان تیرماه فعال‌سازی می‌شود که یکی معدن سنگ لاشه در اسلام آباد غرب و دیگری معدن سنگ تزئینی در سرفیروزآباد کرمانشاه است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار