مدیر امور شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان کرمان گفت: افرادی که در شش ماه آخر سال گذشته پرونده آنها در حوزه فرزندآوری و ازدواج تکمیل شده، تسهیلات پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۲۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹ 24 August 2023

به گزارش تابناک کرمان و به نقل از خبرگزاری فارس، حسین خزاعی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به‌مناسبت هفته دولت اظهار داشت: بانک قرض‌الحسنه یک بانک تخصصی قرضه‌الحسنه است و به سپرده‌های آن سود تعلق نمی‌گیرد.

وی عنوان کرد: در بازار پر تورم سال‌های اخیر یعنی از سال ۹۶ تا سال گذشته اقبال از سپرده‌های قرض‌الحسنه به‌دلیل تورم و افت پول ملی باید در جامعه کم می‌شد، اما متوسط رشد منابع در شش سال گذشته بالای ۸۰ درصد بوده است.

خزاعی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۱۰۹درصد رشد منابع داشتیم، گفت: ما در حوزه تخصیص مصارف به صورت کلی، منابعی که در اختیارمان قرار گرفت باید ۸۷ درصد آن را در سطح استان کرمان هزینه می‌کردیم، اما در سال گذشته بیش از ۹۰ درصد منابع را هزینه کردیم.

مدیر امور شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ابراز داشت: در حوزه رونق تولید و مسؤولیت اجتماعی خود، خدماتی در زمینه مسائل عام‌المنفعه، بیمه خانوار‌های روستایی و ... انجام داده‌ایم.

خزاعی تصریح کرد: سال گذشته در راستای مسؤولیت اجتماعی در طرح شهید سلیمانی به دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تجهیزاتی اهدا شد که هزینه کل این تجهیزات ۷۰۰ میلیون تومان بود.

وی عنوان کرد: در راستای حمایت از تولید داخلی با اجرای طرح «کالا کارت» از تولید حمایت کردیم و هم جلوی رشد نقدینگی و تورم را گرفتیم به این صورت که تسهیلاتی که پرداخت می‌شود، متقاضی فقط باید کالا خریداری می‌کرد و این طرح به‌شدت به رونق تولید کشور کمک کرد.

خزاعی افزود: ما در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی مشاغل خانگی و تامین نقدینگی بنگاه‌های کوچک اقتصادی تسهیلات خوبی ارائه کردیم.

وی با اشاره به اینکه در زمینه مسؤولیت اجتماعی خود در اجرای تبصره ۱۶ (فرزندآوری و ازدواج) خوب عمل کردیم، گفت: سال گذشته در زمینه پرداخت تسهیلات فرزندآوری و پرداخت وام ازدواج جزء بانک‌های تراز اول کشور بودیم.

خزاعی بیان کرد: در سال جاری بر اساس ابلاغی که ارسال شد، بانک‌های قرض‌الحسنه از تبصره ۱۶ حذف شده‌اند و تسهیلات تکلیفی به‌ویژه در حوزه ازدواج و فرزندآوری را پرداخت نمی‌کنند، اما ما در نظر داریم به افرادی که در شش ماه آخر سال گذشته پرونده آن‌ها در حوزه فرزندآوری و ازدواج تکمیل شده، تسهیلات پرداخت کنیم.

مدیر امور شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان کرمان ادامه داد: اگر بتوانیم قیمت تمام شده پول را هرچه بیشتر کم کنیم، میزان تورم به جامعه به‌شدت کاهش پیدا می‌کند و راه حل این مسئله پایین آوردن نرخ تسهیلات است.

وی تاکید کرد: سال گذشته این بانک ۶۰۰ میلیارد تومان کار عام‌المنفعه در استان کرمان انجام داده است.

خزاعی گفت: سال گذشته در قالب تبصره ۱۶ (بند الف و ب) ۲۶۵۲ فقره تسهیلات به مبلغ بیش از ۲۴۲۶ میلیارد ریال در استان از سوی‌ای بانک پرداخت شده است.

وی ابراز داشت: همچنین در سال گذشته ۱۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی پرداخت کرده‌ایم.

خزاعی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۳۷ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه بالغ بر ۱۲۰۱ میلیارد ریال پرداخت شده و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال این مبلغ به حدود ۵۰ هزار میلیارد برسد.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار