مدیرکل امور عشایری کرمانشاه خبر داد؛
مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه گفت: با ١٣ هزار رأس دام عشایر کرمانشاه به منظور پرواربندی دام قرارداد منعقد شده است.
کد خبر: ۱۱۳۰۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵ 06 October 2023

علی جعفر رضایی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: پرواربندی دام عشایر یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است که وظیفه پرواربندی دام را برعهده شرکت پشتیبانی امور دام و اداره کل امور عشایری و معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی قرار داده و بر اساس توافق انجام شده در کشور یک میلیون رأس دام پروار می‌شود.

وی افزود: از مجموع این دام سهم استان کرمانشاه ۵٠ هزار رأس دام است و به ازای هر رأس دام پرواری ١٨٠ کیلو جو مدت دار در اختیار عشایر قرار می‌گیرد که هر کیلو ١٠ هزار و ٣٠٠ تومان است و بعد از پایان دوره پروار که ١٢٠ روز است بر اساس نهاده جو تحویل می‌گیرند و به همان نسبت دام نر که پروار کردند تحویل شرکت پشتیبانی امور دام می‌دهند که این دام به صورت لاشه و بر اساس نرخ تعیین شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی است.

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه تصریح کرد: این طرح فرصت خوبی است و انتظار می‌رود عشایر از آن استقبال کنند چون موضوع نقدینگی حل شده و چهار ماه این نهاده بدون هزینه در اختیار عشایر قرار می‌گیرد و در پایان بر اساس ارزش ریالی هم گوشت و یا دام نر پرواری تحویل می‌دهند.

وی با بیان اینکه در همین راستا باید ابتدا قراردادهایی با عشایر منعقد شود، تأکید کرد: این اقدام از طریق یازده تشکل عشایری در استان کرمانشاه انجام می‌شود که انعقاد قرارداد با عشایر را در این زمینه آغاز کرده و تا کنون از ۵٠ هزار رأس دام با ١۵ هزار رأس دام قرارداد منعقد کردند.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود تا شنبه هفته آینده ۵٠ هزار رأس دام تکمیل شود و این نهاده‌ها پس از ارائه تضمین از سوی عشایر به تشکل‌های عشایری طی ٢ مرحله تحویل می‌شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار