مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: هدف بنیاد این است که همه ایثارگرانی که مشمول ماده 7 قانون جامع ایثارگران هستند صاحب زمین و یا مسکن شوند که در این رابطه از ظرفیت مسکن ملی هم استفاده می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۱۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵ 12 October 2023

به گزارش تابناک زنجان، میثم اروز، مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه ۲۲۴ واحدی مسکن ایثارگران اظهار کرد: پروژه مد نظر ۱۰ هزار متر مربع مساحت، ۴۰ هزار متر مربع زیربنا دارد و در ۲۲۴ واحد و هفت بلوک و هشت طبقه در دست احداث است.
مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران با ابراز امیدواری برای تکمیل پروژه ۲۲۴ واحدی ایثارگران در اسرع وقت افزود: مشکل وام تبصره ایثارگران این پروژه حل شد و در واقع ۲۲۴ فقره وام بی‌نام برای این پروژه اختصاص یافت که در صورت افزایش وام در سال جاری، متمم افزایش وام هم به پروژه تزریق می‌شود تا جامعه ایثارگری مشمول با کم‌ترین هزینه صاحب خانه شوند.
وی با بیان اینکه این پروژه مختص ۲۲۴ فرزند شهیدی است که از هیچ خدمات مسکن ایثارگران بهره‌مند نشده‌اند، ادامه داد: تلاش می‌شود همه موانع این پروژه رفع شود.
اروز با تاکید بر حمایت مرکز از پروژه ۲۲۴ واحدی ایثارگران گفت: با توجه به نگاه ویژه دولت به موضوع مسکن، مجموع این دیدگاه‌ها ما را امیدوار به بهره‌مندی همه اقشار جامعه از مسکن می‌کند.
مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران به تورم بالای ودیعه مسکن اشاره کرد و گفت: حل این مشکلات نیازمند همراهی همکاری بین بخشی است.
وی از وجود پروژه‌های مشابه ایثارگری در استان‌های دیگر از جمله تهران و اراک خبر داد و افزود: پروژه ۲۸۸ واحدی مشابه این پروژه در پرند تهران با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست احداث است و همچنین پروژه ۲۶۴ واحدی اراک هم در آستانه تکمیل است که به زودی تحویل داده می‌شود.
اروز تاکید کرد: هدف بنیاد این است که همه ایثارگرانی که مشمول ماده ۷ قانون جامع ایثارگران هستند صاحب زمین و یا مسکن شوند که در این رابطه از ظرفیت مسکن ملی هم استفاده می‌شود.
مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران به برگزاری جلسه با وزارت راه و شهرسازی اشاره و تصریح کرد: در جلسات برگزار شده بر اعمال معافیت‌های مشمول جامعه ایثارگری شامل به نام خوردن عرصه و عیان به نام ایثارگر، معافیت‌های آماده‌سازی زمین و معافیت انشعابات در احداث مسکن ملی برای ایثارگران تاکید شده است.
وی با بیان اینکه بر اساس استعلام انجام شده فرم (ج) بخشی از جامعه ایثارگری هنوز سبز است و از تسهیلات مسکن استفاده نکرده‌اند و برخی هم فاقد مسکن هستند، ادامه داد: بر اساس قانون جانبازان بالای ۲۵ درصد، آزادگان، همسران و فرزندان شهدا می‌توانند از ظرفیت زمین‌های دولتی بهره‌مند شوند که بخشی که هنوز از این ظرفیت استفاده نکردند اولویت نخست ما برای بهره‌مندی این افراد است.
اروز مهم‌ترین مشکل پروژه ۲۲۴ واحدی ایثارگران را نقدینگی دانست و افزود: تامین ۲۲۴ فقره وام ۴۰۰ میلیون تومانی بخشی از مشکلات نقدینگی این پروژه را حل خواهد کرد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار