مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: ۲۳ درصد واحدهای صنعتی بهره برداری شده در شهرک‌های صنعتی استان راکد هستند.
کد خبر: ۱۱۳۲۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷ 18 October 2023

علی مهدی‌پور چهارشنبه شب در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: ۱۹۶۸ واحد تولیدی بهره‌برداری شده در شهرک‌های صنعتی استان وجود دارد که۴۵۳ واحد از این تعداد غیرفعال هستند.

وی گفت: مجوز اشتغال ۳۲ هزار و ۶۲ نفر برای واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی استان صادر شده که ۲۱ هزار نفر از این تعداد مجوز در حال حاضر مشغول به کار هستند.

مهدی پور اظهار کرد: ۳۳۶ واحد بهره‌برداری شده با ۳۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند که ممکن است با کمترین فشار و مشکل از چرخه تولید خارج شوند.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده علت رکود ۳۵۳ واحد از مجموع صنایع غیرفعال شهرک‌های صنعتی استان به دلیل نداشتن نقدینگی و بدهی است.

مهدی پور با ابراز گله‌مندی از عدم همکاری بانک‌های استان در حمایت از واحدهای تولیدی گفت: بانک‌های خوزستان هیچگونه همکاری در احیای واحدهای تولیدی راکد ندارند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در ادامه این‌ نشست افزود: ۲۰۴۵ واحد تولیدی فعال کشاورزی در استان وجود دارد که ۴۴۳ واحد از این تعداد نیمه فعال و ۳۳۵ واحد راکد هستند.

علی رحم کریمی ادامه داد: ۴۰ واحد تولیدی راکد کشاورزی امسال احیا شدند که با این اقدام برای ۲۳۴ نفر ایجاد اشتغال شد.

۷۳ شهرک و ناحیه صنعتی در خوزستان وجود دارد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار