معاون گردشگری استان اردبیل خبر داد؛
معاون گردشگری استان اردبیل از ابلاغ دستورالعمل ارائه خدمات مسافرتی و گردشگری در فضای مجازی به متقاضیان دارای مجوز تأسیسات گردشگری از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱ 18 October 2015
ابلاغ دستورالعمل ارائه خدمات مسافرتی و گردشگری در فضای مجازیمعاون گردشگری استان اردبیل از ابلاغ دستورالعمل ارائه خدمات مسافرتی و گردشگری در فضای مجازی به متقاضیان دارای مجوز تأسیسات گردشگری از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر داد.

به گزارش تابناک اردبیل، قادر تقی زاده با بیان این مطلب گفت: با توجه به توسعه روزافزون فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنعت گردشگری و استقبال گسترده فراهم آورندگان و استفاده کنندگان خدمات مسافرتی و گردشگری از این فناوری برای تهیه و ارائه اجزای بسته سفر، دستورالعمل ارائه خدمات مسافرتی و گردشگری در فضای مجازی از سوی سازمان مرکزی تهیه و به تمامی تأسیسات گردشگری ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: این دستورالعمل به استناد ماده 30 آئین نامه نظارت بر تأسیس و فعالیت دفترهای خدمات مسافرتی، سیاحتی، جهانگردی و زیارتی مصوب 27 خرداد ماه 1380،ماده 25 آئین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی و نرخ گذاری تأسیسات گردشگری و نظارت بر فعالیت آنها مصوب 11 شهریور ماه سال جاری و دستورالعمل اعطای نماد اعتماد الکترونیکی و نظارت بر فعالیت کسب و کارهای اینترنتی مصوب 22 مرداد ماه 92 کمیته نظارت بر کسب و کارهای اینترنتی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، تهیه شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه متقاضیان می توانند با معرفی سازمان مربوطه نسبت به دریافت نشان اعتماد از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام کنند، افزود: هرگونه فعالیت الکترونیکی موضوع این دستورالعمل بدون تأئید سازمان ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه تمامی دارندگان نمادهای اعتماد الکترونیکی بیش از تصویب این دستورالعمل سه ماه فرصت دارند تا نسبت به تطبیق خود اقدام کنند، بیان داشت: پس از انقضای مدت فوق تمامی نمادهای اعتبار صادره از درجه اعتبار ساقط می شود.

تقی زاده ایجاد سامانه ثبت نام، ذخیره، بازاریابی و فروش الکترونیکی خدمات موضوع این دستورالعمل در سطحی فراتر از فعالیت های تأئید شده را مستلزم مجوزهای جداگانه از سازمان مربوطه عنوان کرد و اظهار داشت: دارنده مجوز موظف است یک ماه قبل از انقضای مجوز، نسبت به ارائه درخواست تمدید اقدام کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار