مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان از کشف 12 مرکز و 120 دستگاه استخراج رمزارز از مراکز غیرمجاز در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۹۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰ 18 January 2024

به گزارش تابناک سمنان، سیدمحمد حسینی‌نژاد، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان با اعلام اینکه ۱۲۰ دستگاه استخراج رمزارز از مراکز غیرمجاز در این استان کشف شده، میزان برق مصرفی این دستگاه‌ها را معادل بیش از سه هزار واحد مسکونی عنوان کرد.

وی افزود: تاکنون ۲ رزمایش در زمینه کشف مکان‌های دارای ماینر غیرمجاز به اجرا درآمده که در این برنامه‌ها، ۴۷ دستگاه استخراج رمزارز بدون مجوز کشف و ضبط شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۹ تا زمان حاضر، ۲۲۴ مراکز غیرمجاز و در مجموع سه هزار و ۳۳۸ دستگاه ماینر با همکاری عوامل انتظامی، بسیج، تعزیرات و همکاران این شرکت کشف شده، گفت: میزان انرژی مصرفی این تعداد دستگاه کشف‌شده، بالغ بر ۱۴ میلیون کیلووات ساعت برآورد شده است.

حسینی‌نژاد با بیان اینکه در استان سمنان حدود ۵۵ مرکز دارای مجوز استخراج رمزارز هستند، افزود: تعداد متقاضیان صدور مجوز جدید، پنج متقاضی است که با توجه به عدم انعقاد قرارداد و تأمین برق این متقاضیان، مطابق مقررات ابلاغی وزارت نیرو، لازم است از طریق نیروگاه‌های تجدیدپذیر تأمین برق شوند.

وی با عنوان اینکه کمترین آسیب استخراج رمزارز از طریق غیرمجاز در شبکه‌های توزیع برق، افزایش آسیب به تجهیزات و لوازم برق منازل به دلیل نوسان و گاهی بروز آتش‌سوزی در ترانسفورماتور‌های منصوبه است، اظهار کرد: استفاده از دستگاه‌های استخراج رمزارز حسب اعلام قانون‌گذار جرم است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان بیان کرد: این مراکز با توجه به روش‌های پیشرفته در شبکه توزیع برق در بیش از ۹۵ درصد مواقع قابل‌کشف خواهند بود.

حسینی‌نژاد بیان کرد: با عنایت به اینکه این دستگاه‌ها به خصوص در صورتی که به‌صورت غیرمجاز به شبکه توزیع برق متصل شوند، زمینه‌ساز ورود آسیب جدی به تجهیزات و لوازم برقی را برای شهروندان فراهم می‌کنند و متقاضیان برای نصب دستگاه‌ها از مجاری قانونی به اخذ مجوز اقدام کنند.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار