تداوم و حتی تشدید اختلاف بین اداره کل ورزش و جوانان و هیات فوتبال استان و سماجت دو طرف بر مواضع خود همچنان فوتبال اردبیل را از یک برنامه ریزی منسجم و آینده نگرانه محروم ساخته و به پیکر نحیف آن ضربه وارد می سازد.
کد خبر: ۱۱۵۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷ 20 October 2015
ریشه این اختلاف به چند سال پیش برمی گردد و با وجود گذشت مدت زمان نسبتا زیاد هنوز مسوولان اداره کل ورزش و جوانان و هیات فوتبال نتوانسته اند در چارچوب گفت و گوهای منطقی به آن پایان داده و فوتبال اردبیل را از این وضعیت سردرگم نجات بخشند.
پیش رو بودن انتخابات جدید هیات فوتبال اردبیل و یارکشی اهرم های تاثیرگذار در این انتخابات، وضعیت را بغرنج تر کرده و متاسفانه چنین به نظر می رسد که این اهرم ها بدون در نظر گرفتن آینده فوتبال اردبیل تنها به مقاصد و اهداف خاص خود فکر می کنند.
در تازه ترین اختلاف ها بین هیات فوتبال اردبیل و اداره کل ورزش و جوانان که نمود بیرونی یافته و رسانه ای شده است ادعاهای طرح شده در باره کارشکنی در برگزاری مسابقات استانی فوتبال و ناهماهنگی در استفاده از ورزشگاهها می باشد.
رییس کمیته مسابقات هیات فوتبال استان اردبیل مدعی است که مسوولان ورزش استان در برگزاری مسابقات فوتبال به جای همکاری کارشکنی و سنگ اندازی می کنند.
محمود جعفری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت : با وجود هماهنگی های قبلی و اطلاع به موقع به رییس اداره ورزش شهرستان اردبیل، وی از واگذاری ورزشگاه علی دایی در روز پنجشنبه گذشته برای برگزاری مسابقات فوتبال فصل 94- 95 در رده سنی پایه خود داری و درب ورزشگاه را به روی ورزشکاران بست.
وی با اشاره به اینکه تیم ها با طی مسافت طولانی از شهرستانهای مختلف استان در رده های نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید برای برگزاری مسابقات به استادیوم علی دایی آمده بودند اظهار کرد: بازیکنان با درب بسته استادیوم مواجه شدند به طوری که بازی اول لغو و بازی دوم با نیم ساعت تاخیر پس از رایزنی مکرر با مقام های استان برگزار شد.
او این کار را توهین به شعور اهالی ورزش استان دانست و بیان کرد: اداره کل ورزش استان وظیفه دارد در تمام مسابقات ورزشگاهها را در اختیار ورزشکاران قرار دهد و نمی تواند به دلیل اختلاف با هیات فوتبال استادیوم را بر روی ورزشکاران ببندد.
جعفری با ادعای اینکه این اولین بار نیست که اداره کل ورزش و جوانان استان در برگزاری مسابقات کارشکنی می کند، اضافه کرد: پیشتر نیز چندین بار از این اتفاقات افتاده وبه جای اینکه اداره ورزش و جوانان برای برگزار ی منظم مسابقات کمک کند خود باعث برهم خوردن نظم مسابقات و نارضایتی تیم های شرکت کننده شده است.
در این حال مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل با رد این مطالب به خبرنگار ایرنا گفت : دست کم باید 48 ساعت قبل از برگزاری مسابقات، هیات فوتبال برنامه خود را به اداره ورزش شهرستان اعلام کند تا آنها بتوانند تمهیدات لازم را برای برگزاری مسابقات فراهم کنند.
ایوب بهتاج افزود: اداره ورزش شهرستان باید برای برگزاری هر مسابقه از شورای تامین شهرستان مجوز بگیرد تا نیروی انتظامی امنیت را به هنگام برگزاری مسابقه تامین کند تا خدا ناکرده مشکلی پیش نیاید.
وی اظهار کرد: وقتی در ساعت 8 صبح روز مسابقه به اداره ورزش و جوانان شهرستان اردبیل اعلام می کنند که ساعت 11 قبل ظهر همان روز مسابقه داریم اداره ورزش چطور از شورای تامین مجوز برگزاری مسابقه را اخذ کند و برگزاری هر مسابقه ای بدون حضور نیروی انتظامی، پزشک و آمبولانس ممنوع است.
بهتاج با اشاره به حمایت همه عوامل اداره کل ورزش و جوانان استان از هر نوع فعالیت ورزشی ، اضافه کرد: وقتی ما زمین فوتبال ورزشگاه علی دایی را بدون دریافت ریالی 24 ساعته در اختیار جوانان روستاه های اطراف ورزشگاه قرار می دهیم چطور ممکن است از برگزاری مسابقات فوتبال پایه استان در ورزشگاه جلوگیری کنیم.
در این حال دبیر هیات فوتبال استان اردبیل هم گفت: ما همیشه طبق روال عادی و مرسوم حداقل 48 ساعت قبل از برگزاری مسابقات برای هماهنگی به اداره کل ورزش و جوانان استان، اداره ورزش شهرستان میزبان و تیمها برنامه مسابقات را اعلام می کنیم.
فرهاد چشمی افزود: این در حالی است که برنامه بازی روز پنجشنبه و جمعه به تاریخ های 23 و 24 مهر ماه را در روز دوشنبه و به تاریخ 20/7/ 94 برای هماهنگی های لازم به اداره کل ورزش و جوانان استان اعلام کرده ایم و سند آن هم موجود است.
به هر صورت آنچه مسلم است اختلاف بین اداره کل ورزش و جوانان استان با هیات فوتبال در حال ضربه زدن ریشه ای به فوتبال استان می باشد و بر هر دو طرف است به نوعی به این اختلاف ها پایان دهند .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار