افزایش ۲ برابری مالیات در بخش تولید و صنعت نگران کننده است و فعالان بخش خصوصی خواستار تعدیل و بازنگری قانون مالیات بر تولید هستند.
کد خبر: ۱۱۵۶۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳ 26 February 2024

به گزارش تابناک اردبیل، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر لزوم توجه به تولید در بخش‌های کشاورزی، صنعت و تقویت زیرساخت‌های حوزه گردشگری، گفت: امروز اصلی‌ترین مشکل بازرگانان، پیمان‌سپاری ارزی است که در سال‌های اخیر فعالان این حوزه را زمین‌گیر کرده است.
حسین پیرمؤذن افزود: به جای پیمان سپاری ارزی بهتر است دولت تثبیت قیمت ارز و پشتیبانی از تأمین ارز مورد نیاز واحد‌های صنعتی و تولیدی را مورد توجه قرار داده و زمینه رشد و بالندگی تولید و کسب و کار را فراهم کند.
وی با بیان اینکه زیرساخت‌های حوزه شهرک‌های صنعتی و تولیدی نیز دیگر گرفتاری فعالان بخش تولید و سرمایه گذاران است، افزود: کشور ما از یک راهبرد مناسب صنعتی بهره‌مند نیست و با محوریت مرکز پژوهش اتاق و وزارت صمت سعی می‌کنیم تا این راهبرد را در بخش صنعت تدوین کنیم.
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: مشکلات عمده‌ای را در بحث زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی و تأمین نشدن نقدینگی واحد‌های تولیدی شاهد هستیم که انتظار می‌رود با تدوین استراتژی درست و واقع بینانه و با همراهی سایر قوا بتوان نقاط ضعف و کاستی را برطرف کرد.
پیرمؤذن گفت: در قالب این استراتژی می‌توان به تثبیت قیمت ارز، اختصاص ارز به واحد‌های تولیدی، رفع تعهدات پیمان سپاری و همچنین توافق برای تقویت نظام اقتصادی و تجاری کمک کرد.
وی با انتقاد از فعالیت شرکت‌های خدماتی که هزینه‌های هنگفتی را از متقاضیان کارت بازرگانی دریافت می‌کنند، افزود: در کنار قطع مکرر سامانه، هزینه درخواستی از سوی این شرکت‌های خدماتی ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است که نارضایتی بازرگانان را بدنبال داشته است.
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: ضرورت دارد هم در بخش صدور و هم نظارت بر فعالیت کارت‌های بازرگانی از سوی صمت و اتاق بازرگانی هماهنگی‌ها به نحوی انجام شود تا موانع برطرف و امکان تقویت نظام تجاری شایسته فراهم آید.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار