اردبیلی ها دیشب با هوای ۱۶ درجه سانتیگراد زیر صفر، شب سردی را سپری کردند.
کد خبر: ۱۱۵۶۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲ 27 February 2024

به گزارش تابناک اردبیل، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل اعلام کرد: در پی ورود یک جبهه هوای سر و حاکمیت سرما و یخبندان در شمالغرب ایران، دمای هوا در اردبیل طی شب گذشته به ۱۶ درجه سانتیگراد زیر صفر رسید و این شهرستان شب سردی را سپری کرد.

مجید کوهی گفت: سامانه هوای سردی که طی چند روز اخیر وارد استان اردبیل شده بود، بارش خفیفی را به شکل برف به دنبال داشت، ولی برودت هوای این سامانه در استان شدید بود و به همین علت در ساعات دیشب و صبحگاه امروز، موجب بروز یخبندان در اغلب مناطق استان شد.

وی با اشاره به افت دمای هوا در همه شهرستان‌های استان اردبیل به زیر صفر در شبانه روز گذشته افزود: میزان دمای هوا در شهرستان اردبیل منفی ۱۶ درجه، در شهرستان نیر، نمین و سرعین ۱۲، شهرستان مشگین‌شهر و خلخال ۱۰، شهرستان پارس آباد هشت، شهرستان کوثر هفت، شهرستان گرمی ۶ و شهرستان‌های بیله سوار و اصلاندوز پنج درجه سانتیگراد زیر صفر بوده است.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل اضافه کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی تا آخر هفته جاری با پایداری نسبی شرایط جوی، آسمان استان در بیشتر ساعات صاف تا نیمه ابری بوده و تنها در نواحی منتهی به استان گیلان در ساعات شبانه و اوایل صبح ابری و مه آلود پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: هوای سرد در سطح استان به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان تداوم دارد، به طوری که طی روز‌های آینده نیز در ساعات شبانه و اوایل صبح توام با یخبندان خواهد بود.

کوهی به بهره‌برداران کشاورزی توصیه کرد که با توجه به حاکم بودن هوای سرد در منطقه، طی سه روز آینده دمای محیط واحد‌های تولیدی کشاورزی خود را برای جلوگیری از خسارت یخبندان کنترل کنند.

بنا به اعلام وی، از روز پنجشنبه (۱۰ اسفند) در اواسط روز دمای هوا در استان اردبیل به طور نسبی افزایش می‌یابد و در روز جمعه ۱۱ اسفند ماه نیز در بیشتر مناطق استان آسمانی صاف همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار