تابناک هرمزگان_رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: اقتصاد و فرهنگ این جزیره با توجه به مقوله جغرافیایی سیاسی، طبیعی و انسانی بر محور دریا پایه طراحی و برنامه‌ریزی شده و بهترین مکان برای تبدیل شد به کانون هم اقتصاد و فرهنگ دریامحور و همتایابی در این حوزه است.
کد خبر: ۱۱۵۷۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹ 07 March 2024

به گزارش تابناک هرمزگان؛ عادل پیغامی در نشست خبری نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران که با حضور محمد مهدی سالاری رئیس صنایع دریایی کشور در سالن مرکز بین‌المللی رشد برگزار شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بارها بر اهمیت نقش و جایگاه اقتصاد و فرهنگ دریامحور تاکید کرده‌اند و موفقیت آینده اقتصاد را حول محور فعالیت‌هایی دریایی می‌دانند.

وی ادامه داد: تبادلات حوزه اقتصاد دریا محور قشم از دیرباز با نقاط مختلف جهان از جمله کشورهای اسکاندیناوی،آفریقایی، هند و کشورهای منطقه جریان داشته است.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، امروز هم از جزیره جهانی قشم به عنوان کانون صنایع دریاپایه یاد می‌شود و براساس این ظرفیت‌ها، قشم به عنوان مهمترین مرکز صنایع دریامحور برای برگزاری این رویداد، انتخاب شده است.

وی یادآور شد: با درایت و نگاه خلاق و نوآورانه مسئولان کشور، توجه ویژه‌ای به کسب و کارهای صنایع دریاپایه شده و در طول مسیر 2300 کیلومتر سواحل دریایی، هیچ کجا فعالیت دریاپایه به اندازه جزیره جهانی قشم نیست.

پیغامی تاکید کرد: پس از پیوستن ایران به پیمان شانگهای، تنها نقطه‌ای که امروزه روی پلتفرم جهت برقراری بین شرکت‌های داخلی و خارجی فعالیت دارد، منطقه آزاد قشم است.

وی گفت: براساس سیاست ابلاغی رهبر معظم انقلاب همه دستگاه‌ها موظفند در یک دوره شش ماهه گزارشی از اقدامات خودشان را در مورد مسائل اقتصاد دریاپایه ارائه کنند و ما بسیار خرسندیم در که این بازه زمانی برنامه‌های خودمان را به عنوان گام آغازین این حرکت مهم اقتصادی ارائه خواهیم کرد.

شایان ذکر است؛ در این نشست عادل پیغامی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و محمد مهدی سالاری رئیس صنایع دریایی کشور به پرسش‌های مطرح شده از سوی خبرنگاران، پاسخ دادند.

انتهای پیام//

برچسب ها: منطقه آزاد قشم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار