رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: ۵۶۴ هکتار از زمین های منابع طبیعی این استان به ارزش ۲۶۲ میلیارد تومان از سوی دستگاه قضایی رفع تصرف شده است.
کد خبر: ۱۱۵۸۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵ 10 March 2024

به گزارش تابناک مرکزی،حجت الاسلام سعید جزایی ظهر یکشنبه در نشست هم‌اندیشی با مدیران منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار کرد: بر اساس شعار و رسالتی که مقام معظم رهبری تعریف کردند باید به ازای هر نفر سه نهال، در مدت چهار سال یک میلیارد اصله نهال کاشته شود که با بررسی‌های صورت گرفته استان مرکزی در این زمینه پیشگام است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: غرس نهال، امر مقدس و سنت حسنه‌ای و در دین نسبت به این مهم توجه ویژه شده و از سویی با توجه به صنعتی شدن دنیا و آلودگی هوا ضرورت توسعه فضای را دوچندان کرده است.

حجت الاسلام جزایی با اشاره بر ضرورت توسعه فضای سبز گفت: به طور حتم اگر توسعه فضای سبز جدی گرفته نشود ضربه کشنده ای به جامعه و محیط زیست خواهد خورد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بر اجرای طرح‌های توسعه فضای سبز، جنگل و مرتع تاکید کرد و گفت: با توجه به اهمیت محیط زیست، قانون قضائی به حفظ و حراست از محیط زیست اقدام کرده است و تاکنون گام‌های مؤثری در این راستا برداشته شده است.

وی افزود: در سال جاری دستگاه قضا توانسته ۵۶۴ هکتار از منابع طبیعی به ارزش ۲۶۲ میلیارد تومان را رفع تصرف کند و تصمیم بر این است تمام اسناد حدنگاری و کاداستر منابع طبیعی را صادر کند که در این راستا با حضور رئیس ثبت اسناد سند تک‌برگ منابع طبیعی تحویل داده شد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: در سال جاری رفع تصرف ۲۴۳ فقره پرونده در دستگاه قضائی مورد رسیدگی قرار گرفت و مساحتی به میزان یک هزار و ۱۷۰ رفع تداخل شده است.

حجت الاسلام جزایی مجموع پرونده‌های علیه شعب ویژه ۷۶ مورد عنوان کرد و گفت: همچنین ۳۴۵ مورد له، اداره کل رأی صادر شده که این میزان حدود ۸۲ درصد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار