اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز طرح ویژه‌ای برای محله اسلام‌آباد حل فاصل جنوب مجموعه آتیه‌ساز تا باغ‌راه فدک را به تصویب رساندند.
کد خبر: ۱۱۵۸۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹ 12 March 2024

به گزارش تابناک تهران، مهدی پیرهادی در دویست و بیست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان دویست و بیست و دومین جلسه شورای شهر تهران، بررسی طرح جامع فضای سبز پایتخت در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرا رگرفت.

 رئیس کمیسیون سلامت، در جریان بری این طرح با بیان اینکه ۹۱۷ درخت با بن بالای ۲۰۰ سانتی‌متر در سطح شهر تهران وجود دارد، اظهار کرد: ۹ درخت بین ۶۰۰ تا ۷۹۹ سانتی‌متر، ۶۶ درخت بین ۴۰۰ تا ۵۹۹ سانتیمتر و ۲ هزار و ۴۳۹ درخت بین ۲۰۰ تا ۳۹۹ سانتی‌متر هستند.

وی با تاکید بر اینکه از ۲ هزار و ۵۱۷ اصله درخت ارزشمند، سه درخت از این تعداد بالای ۸۰۰ سانتی‌متر محیط بن دارند، یادآور شد: یکی از اقداماتی که در این دوره دنبال شد طرح جامع فضای سبز است و در نیمه اول سال آینده این طرح به نتیجه خواهد رسید. سعی خواهیم کرد در طول این مدت ایرادات را برطرف کنیم. امیدواریم منافع این طرح به مردم برسد و محیط زیست نیز حفظ شود.

به گزارش تسنیم، طرح ثبت درختان ارزشمند به عنوان میراث طبیعی شهر تهران پس از اعمال اصلاحات با حداکثر آراء موافق به تصویب رسید.

همچنین در ادامه جلسه امروز، طرح الزام شهرداری تهران به تهیه ساماندهی نحوه استقرار واحد‌ها و مراکز ارائه خدمات مرتبط با حیوانات خانگی با حداکثر آراء موافق تصویب شد.

به گزارش تسنیم، در جریان جلسه امروز، آیین‌نامه سازمان اجرایی طرح موضعی حیاط تهران (اسلام‌آباد؛ حدفاصل جنوب مجموعه آتی ساز تا باغ راه فدک در محدوده‌ای به مساحت ۱۱۷ هکتار) در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در جریان بررسی آیین‌نامه سازمان اجرایی طرح موضعی حیاط تهران (اسلام‌آباد؛ حدفاصل جنوب مجموعه آتی ساز تا باغ راه فدک در محدوده‌ای به مساحت ۱۱۷ هکتار) با بیان اینکه در این راستا برنامه‌ای از شورای پنجم در دستور کار قرار گرفت، اما پرونده متوقف ماند، اظهار کرد: در اراضی ۱۱۷ هکتاری و بخش‌های مستعد، اجازه ورود سرمایه‌گذار داده شد و با دستور مقام ارشد بنیاد مستضعفان مشکلات موجود در این محدوده برطرف شد.

وی تاکید کرد: اگر طرح موفق شود و به اتمام برسد، ساختمان‌های سمت راست رود دره اسلام‌آباد از پل ولایت به سمت پایین که با مشکل تاب آوری و مقاومت روبه رو بودند، برطرف خواهد شد.

عباسی با بیان اینکه اراضی آزاد خواهند شد و در اختیار حوزه تفرجگاهی قرار می‌گیرند، گفت: پیوستگی و اتصال محوری پایین دست پل مدیریت شکل خواهد گرفت و اگر پروژه‌ها در آینده تکمیل شود به برج میلاد، باغ ایرانی در ده ونک و پارک جنگلی پردیسان متصل خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه تلاش کردیم با به رسمیت شناختن حقوق تمامی افراد تناسبی بین تراکم و متراژ ساختمان ایجاد شود، گفت: مبنای طرح عدالت اقتصادی است و سعی کردیم با احتیاط حرکت کنیم. اگر مردم همکاری نمی‌کردند نمی‌توانستیم این طرح را امروز ارائه کنیم.

در پایان آیین‌نامه سازمان اجرایی طرح موضعی حیاط تهران با ۱۸ رای موافق به تصویب رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار