استاندار خراسان جنوبی گفت: زیرساخت‌های آموزشی مناسب و مرزی که می‌تواند سطح دسترسی کشور‌های همسایه را تسهیل کند، از مزیت‌های خراسان جنوبی است.
کد خبر: ۱۱۵۸۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷ 13 March 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، جواد قناعت، امروز ۲۳ اسفند با بیان این مطلب در کارگروه استانی پیاده سازی آمایش آموزش عالی و مدیریت طرح تحول استان، اظهار کرد: زیرساخت‌های آموزشی مناسب و مرزی که می‌تواند سطح دسترسی کشور‌های همسایه را تسهیل کند، از مزیت‌های خراسان جنوبی است.

به گفته وی؛ از این مزیت و ظرفیت‌ها باید در راستای تعالی آموزش و پیشرفت خراسان جنوبی استفاده کنیم.

وی با اشاره به شرایط مهیا شده در دانشگاه‌های استان در راستای جذب دانشجوی بین‌المللی، تأکید کرد: خراسان جنوبی، ظرفیت بسیار خوبی برای جذب و پذیرش دانشجویان خارجی دارد، لذا انتظار این است که وزارت علوم این فرصت را مغتنم بشمرد و در زمینه بین المللی شدن دانشگاه‌های استان، اقدامات مؤثرتری صورت گیرد.

استاندار اظهار داشت: کارگروه استانی پیاده‌سازی آمایش آموزش عالی و مدیریت طرح تحول به منظور ساماندهی مؤسسات آموزش عالی و کدرشته‌های موجود متناسب با اقلیم و ظرفیت‌های استان تشکیل شده است.

قناعت ادامه داد: تحول در حوزه آموزش عالی، هدفمند کردن تحصیلات عالیه، مهارت محوری و افزایش ظرفیت‌های اشتغالزا از مهمترین رویکرد‌های کارگروه استانی پیاده سازی آمایش آموزش عالی و مدیریت طرح تحول است.

وی با تأکید بر اینکه خراسان جنوبی، زمانی صادرکننده علم و معلم بوده، متذکر شد: باید برنامه‌ریزی‌ها در این کارگروه به نحوی باشد که ما بتوانیم همچنان صادر کننده علم، معلم و عالم باشیم.

استاندار در پایان بر حفظ رشته‌های تحصیلات تکمیلی موجود و گسترش این کدرشته‌ها در دانشگاه‌های استان تأکید کرد.

برچسب ها: خراسان جنوبی‌
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار