رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تعداد بازدید‌های بهداشتی طرح سلامت نوروزی از اماکن را ۲۹ هزار و ۹۵۱ مورد اعلام کرد و گفت: در این بازدید‌ها ۲۸ هزار و ۶۵۲ کیلوگرم مواد غذایی فاسد جمع آوری و ۱۳۳ مرکز و اماکن متخلف تعطیل شدند.
کد خبر: ۱۱۶۱۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۰ 02 April 2024

به گزارش تابناک کرمان، دکترمهدی احمدی نژاد امروز ۱۴ فروردین ماه در تشریح فعالیت‌های انجام شده در طرح سلامت نوروزی استان کرمان بیان کرد: در ایام تعطیلات نوروزی ۱۹۰ هزار و ۴۳۳ نفر به اورژانس بیمارستان‌های استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۶۵ هزار و ۷۸۱ نفر به صورت سرپایی درمان و ۲۷ هزار و ۱۶ نفر بستری شدند.

وی افزود: طرح سلامت نوروزی از ۲۴ اسفندماه سال گذشته آغاز شد و تا امروز ادامه داشت.

احمدی نژاد گفت: همکاران ما در بخش اورژانس پیش بیمارستانی در این ایام ۲۳۴۴ مصدوم تصادفی و ۳۷۰۳ بیمار غیرتصادفی را به اورژانس مراکز درمانی استان کرمان منتقل کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان شمار مصدومان تصادفی درمان شده در محل حادثه را ۷۳۴ نفر و بیماران غیرتصادفی درمان شده در محل را ۴۲۹۱ نفر اعلام کرد.

وی یکی از فعالیت‌های انجام شده در طرح بسیج سلامت نوروزی را بازدید از بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی عنوان کرد که در تعطیلات نوروزی امسال ۶۹۹ مورد بازدید انجام شده است.

احمدی نژاد با بیان اینکه کادر درمان بویژه پزشکان نیز در این ایام در مراکز درمانی حضور داشته و به خدمت رسانی مشغول بودند، گفت: در این ایام ۲۷۵۷ عمل جراحی اورژانسی و ۳۴۲۴ عمل جراحی غیر اورژانسی انجام شد.

وی تعداد بیماران منتقل شده به بخش‌های ویژه را ۱۷۴۴ نفر و بیماران منتقل شده از اورژانس به بخش‌های عادی را ۷۵۳۳ نفر عنوان کرد و ادامه داد: در این ایام ۷۲۱ مورد اعزام بین بیمارستانی انجام شد و ۷۵ نفر با احیاء موفق، دوباره به زندگی برگشتند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۲۴۱۲ نوزاد در این ایام چشم به جهان گشودند.

وی تعداد بازدید‌های بهداشتی از اماکن را ۲۹ هزار و ۹۵۱ مورد اعلام و بیان کرد: در این بازدید‌ها ۲۸ هزار و ۶۵۲ کیلوگرم مواد غذایی فاسد جمع آوری و ۱۳۳ مرکز و اماکن متخلف تعطیل شدند.

احمدی نژاد اضافه کرد: معاونت غذا و داروی دانشگاه نیز در این ایام نظارت کامل بر داروخانه را داشت که ۱۶۶۰ بازدید صورت گرفته است.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار