مدیر کل تعاون روستایی ایلام گفت : ۹۵۰۰ تن دانه های روغنی از کشاورزان خریداری شده که در تاریخ خرید این محصول در استان کم نظیر می باشد که از این میزان به مقدار ۶۵۰۰ تن این محصول به کارخانجات تولید روغن کشی حمل شده است.
کد خبر: ۱۱۶۲۹۶۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۵ 19 April 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ شکری بیان داشت : پیش بینی می شود امسال به میزان حدود ۲۰ هزار تن از کشاورزان خرید صورت گیرد که این مقدار نسبت به سال گذشته بیش از سه برابر خواهد شد.

وی افزود : تعاون روستایی استان از نظر عملکردی بر اساس شاخص های تعیین شده در سال گذشته و در مقیاس ملی و کشوری حائز رتبه سوم گردیده است که نشان از افزایش فعالیت ها در حوزه های مختلف نسبت به سنوات گذشته است و تلاشهای مضاعفی را در سال افزایش تولید با مشارکت مردم که مصداق آن تشکلهای تعاونی هستند در دستور کار خود قرار داده است.

شکری  بر لزوم همکاری دستگاههای اجرایی و خصوصا شهرداری ایلام در ایجاد بازارچه های تعاون روستایی برای عرضه محصولات تولیدی و کشاورزی تشکل های کشاورزی تاکید داشتند.

وی ادامه داد : امسال با توجه به اشباع بودن میوه در استان و پایین بودن قیمت میوه های معمولی در قیاس با میوه های باکیفیت تعاونی روستایی و عدم قیمت دستوری کمیته راهبری در برگزاری جلسات متعدد، باعث طولانی شدن فروش میوه ها در استان گردید و با اتخاذ مدیریت لازم توانستیم ۳۰۰ تن میوه خریداری شده مصوبه تنظیم بازار را به نحوی مدیریت نماییم که کمترین آسیب و زیان به شبکه تعاونی وارد شود و از این میزان ۳۰ تن سیب درختی باقیمانده است و تا دور روز اینده به فروش خواهند رسید./ع

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار