مدیرگروه بهداشت محیط استان ایلام:
مدیرگروه بهداشت محیط استان ایلام گفت: جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در سطح شهرهای استان نیازمند هماهنگی قوی بین بخشی دستگاه‌های مربوطه است.
کد خبر: ۱۱۶۴۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵ 29 April 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ جواد سجادی اظهار کرد: جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در سطح شهرها طبق ماده ۵۵ وظیفه شهرداری‌هاست، اما شهرداری ایلام امکانات لازم و کافی برای نگهداری یا جابجایی و امحای آنها را در اختیار ندارد.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی هم در نشست‌ها اعلام کرده که امکان امحای سگ‌های ولگرد با شلیک وجود ندارد و این موضوع نیز به‌طور کامل منتفی است.

سجادی افزود: در شهرهای بزرگ، افرادی به‌صورت داوطلبانه مراکزی برای نگهداری سگ‌های ولگرد سطح شهرها دایر کرده‌اند، کاری که از دو دهه پیش در برخی کشورها نظیر ترکیه انجام شده و نتیجه داده است.

مدیر گروه بهداشت محیط استان ایلام ادامه داد: راه‌اندازی چنین مراکزی و ورود دامپزشکی برای کمک به حل مسئله، می‌تواند راه حل مناسبی در جمع‌آوری این حیوانات از سطح شهر باشد.

وی عنوان کرد: این کار نیازمند همکاری بین‌بخشی خیلی خوبی است، طی یکی دو سال گذشته دادستان ایلام برای ایجاد هماهنگی ورود کرده است اما مشکل ما در استان این است که فرد یا افراد داوطلبی برای راه‌اندازی محل نگهداری این حیوانات نداریم.

سجادی گفت: بهترین راه‌حل این است که افرادی داوطلب باشند و بانک‌های عامل به آن‌ها تسهیلاتی برای نگهداری این مراکز بدهند تا زمینه برای ورود دستگاه‌های تخصصی فراهم شود.

وی اضافه کرد: تعداد سگ‌های ولگرد در سطح شهرهای استان خیلی زیاد شده است، مخصوصاً در جاهایی که آشپزخانه دارند بیشتر تجمع و زاد و ولد می‌کنند و مخاطراتی هم دارند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار