معلم پیشکسوت ۷۴ ساله بیرجندی با حضور هرساله در نمایشگاه‌های بین المللی کتاب، برای خودش کتابخانه‌ای بزرگ با ۱۲ هزار جلد کتاب در خانه فراهم کرده است.
کد خبر: ۱۱۶۵۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۰ 05 May 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، مهدی افتخاری پیشکسوت فرهنگی و معلم بازنشسته این استان است که علاقه‌ی وافر او به کتاب و کتابخوانی، حال او را به دارنده‌ی بزرگترین کتابخانه شخصی خراسان جنوبی تبدیل کرده است.

وی متولد سال ۱۳۲۸ است که ۳۱ سال در آموزش و پرورش و در کسوت معلمی و رئیس دبیرستان و معاون هنرستان فعالیت کرده است.

مهدی افتخاری با بیان اینکه از سن ۱۴ سالگی شروع به جمع آوری کتاب کرده ام، گفت: تاکنون که قریب به ۶۰ سال از راه اندازی این کتابخانه شخصی گذشته است، بیش از ۱۲ هزار جلد کتاب جمع آوری کرده و در کتابخانه‌ی منزلم قرار داده‌ام.

وی با اظهار اینکه عمده کتاب‌های من در مورد ادبیات، تاریخ، پزشکی، روانشناسی، جغرافیا و … است افزود: این تعداد کتاب را در سفرهایم به شهر‌های مختلف خریداری کرده‌ام و هر زمان هم که نمایشگاه بین المللی در تهران برگزار می‌شود در این نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنم و کتاب‌های مختلفی را خریداری و جمع آوری می‌کنم.

افتخاری گفت: این کتابخانه ام را در اختیار دوستان، آشنایان و اقوام نیز قرار می‌دهم و بیشتر دوستان برای پیدا کردن کتاب موردنظرشان راهی کتابخانه ام می‌شوند و از اینکه بتوانم به کسی کتابی قرض بدهم و در مسیر علم کمکی کرده باشم، بسیار خوشحال می‌شوم.

برچسب ها: خراسان جنوبی‌
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار