کتاب مجموعه مقالات نخستین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس در بوشهر رونمایی شد
کد خبر: ۱۱۶۶۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۰ 14 May 2024

به گزارش تابناک بوشهر؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: کتاب مجموعه مقالات نخستین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس شامل ۷۰۰ مقاله از نخبگان جامعه دانشگاه‌های مطرح داخلی و خارجی است که به کوشش حسن الهیاری و حبیب الله سعیدی نیا چاپ شده است.

محمد شکیبی نسب افزود: تاریخچه تجارت دریایی کشور و تشکیل سازمان بنادر و دریانوردی در فعالیت‌های حاکمیتی سواحل و بنادر و کشور به سال ۱۲۲۹ در بندر بوشهر بر می‌گردد که درباره اهمیت بندر بوشهر در تجارت دریایی کشور در سال ۱۴۰۱ نخستین همایش بین المللی تاریخ، تمدن و فرهنگ خلیج فارس توسط دانشگاه خلیج فارس بوشهر در همکاری با شماری از دستگاه‌ها از جمله اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برگزار شد.

وی اظهار داشت: در این همایش مشارکت بسیار خوبی با حضور نخبگان دانشگاه‌های داخلی و خارجی رقم خورد که مقاله‌های بسیار خوبی در این همایش ارائه شد.

شکیبی نسب افزود: با همت و تلاش دانشگاه خلیج فارس و حمایت اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر مجموعه مقاله‌های همایش در قالب یک کتاب گردآوری شد.

رئیس دانشگاه خلیج فارس نیز گفت: دانشگاه خلیج فارس در دهه چهارم فعالیت خود در راستای امر مهم و مزیتی خود یعنی خلیج فارس، بحث خلیج فارس پژوهی را در اولویت برنامه‌های خود دارد.

محمد مدرسی افزود: بر همین اساس روز ملی خلیج فارس به شکل‌های مختلفی گرامی داشته می‌شود و برنامه‌های مختلفی از این دانشگاه با روز خلیج فارس رقم می‌خورد.

وی اظهار داشت: با هدف پاسداشت روز خلیج فارس همایشی بین المللی بنام تاریخ، تمدن و فرهنگ خلیج فارس هر دو سال یکبار با همکاری دستگاه‌های ذیربط برگزار می‎ شود که با توجه به بار علمی مقاله‌های ارسالی، تمام اثر‌های ارسالی به همایش در قالب کتابی به همین نام جمع آوری و به چاپ رسیده است.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار