مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: همزمان با ماه محرم و ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) جشنواره استانی شعر بسیج آیینی در اردبیل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۷ 26 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید سعید اطهرنیاری عصر امروز در محفل شعر آیینی در بیله‌سوار اظهار کرد: سومین بخش جشنواره استانی شعر بسیج با موضوع شعر آیینی در شهرستان بیله‌سوار برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: امسال هفتمین جشنواره شعر بسیج استان اردبیل در قالب چهار کارگاه با موضوع عاشقانه و عرفانی (اخلاقی)، کودک و نوجوان، آیینی و انقلاب اسلامی برگزار می‌شود که تاکنون دو بخش آن اجرا شده و بخش شعر آیینی نیز در حال اجراست.

مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان استان موضوعات و محورهای اصلی این بخش از جشنواره را پیامبر رحمت و امت واحده اسلامی، تداوم فرهنگ علوی (غدیر، عاشورا، امید، انتظار و ظهور) و تداوم حماسه عاشورایی در بیداری اسلامی عنوان کرد.

اطهرنیاری گفت: کلیه هنرمندان و شاعران استان اردبیل می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اردبیل و بسیج هنرمندان استان ارائه دهند.

این مسئول مهلت ارسال آثار را تا 20 آبان ماه اعلام کرد و افزود: آیین اختتامیه بخش آیینی هفتمین جشنواره شعر بسیج استان اردبیل در آذرماه سال‌جاری در شهرستان بیله‌سوار برگزار می‌شود.

اطهرنیاری بیان کرد: آثار رسیده به دبیرخانه در دو بخش فارسی و ترکی داوری می‌شود که هر فرد در هر بخش حداکثر سه اثر می‌تواند، ارسال کند و در پایان از نفرات برگزیده بر حسب هر موضوع عنوان شده تجلیل می‌شود.

وی با بیان اینکه موضوع کارگاه چهارم جشنواره شعر بسیج در حوزه شعر انقلاب بوده که در پنج محور برگزار می‌شود، اضافه کرد: آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی (شعر دفاع مقدس، ادبیات پایداری، بیداری اسلامی) ولایت و رهبری انقلاب، سبک زندگی ایرانی و اسلامی، شعر اجتماعی (طنز و عدالت اجتماعی) و افشای جنایت‌های گروهک‌های تکفیری و تحریف اسلام ناب موضوع اصلی بخش شعر انقلاب است.

دبیر هفتمین جشنواره شعر بسیج استان اردبیل ادامه داد: هفتمین جشنواره شعر بسیج اردبیل با برگزاری کارگاه چهارم به میزبانی شهرستان نمین در اوایل بهمن ماه سال‌جاری به کار خود پایان می‌دهد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار