مدیر کل بیمه سلامت استان قم:
مدیر کل بیمه سلامت استان قم گفت: بیش از 10 میلیون نفر در کل کشور به طور رایگان بیمه شده اند که در قم تعداد 267 هزار نفر تاکنون از بیمه سلامت برخوردار می باشند.
کد خبر: ۱۲۰۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷ 29 October 2015
به گزارش تابناک قم، محمد رضا فخاریان قمی در مورد بیمه سلامت عنوان کرد: بیمه جزء ضروریات در جامعه است در این باره اتفاق خوشایندی که از سال 93 افتاد این بود که سازمان بیمه سلامت موظف به تکمیل پوشش بیمه شد تا به نقطه ای برسیم که دیگر در ایران هیچ فرد بیمه نشده ای نباشد.

مدیر کل بیمه سلامت استان قم افزود:از خرداد ماه سال 93 برنامه بیمه سلامت آغاز شد و امروز بیش از 10 میلیون نفر در کل کشور به طور رایگان بیمه شده اند که در قم 267 هزار نفر تاکنون از بیمه سلامت برخوردار می باشند.

وی خاطرنشان کرد: طرح تحول سلامت موجب گردید تا پرداخت از جیب مردم کاهش یابد اگر کسی به بیمارستان های طرف قرار داد و بیمارستان های  و یا مشمول طرح سلامت مراجعه نماید برای هر عمل جراحی تنها 6 درصد و در صندوق روستایی 3 درصد پرداخت در نظر گرفته شده است.

فخاریان قمی در رابطه با ویژگی های بیمه سلامت ادامه داد:دفترچه های بیمه سلامت همگانی از نظر خدمات هیچ تفاوتی با سایر دفترچه های کارکنان دولت و سایر اقشار ندارد و متولی آن سازمان بیمه سلامت به طور مستقل می باشد.

وی اظهار داشت:فلسفه بیمه سلامت حرکت به سمت پیشگیری است و تنها به بحث درمان نپردازد ما در برخی خدمات پیشرفت هایی داشتیم اما هنوز به نقطه مورد نظر نرسیده ایم.

مدیر کل بیمه سلامت استان قم در خصوص برخی از پیشرفت های خدماتی در بیمه سلامت گفت: در این باره سرانه درمان روستائیان به 4 و نیم برابر رسید همچنین وارد بحث پیشگیری شده و واکسن پنتاوالان و مکمل های دارویی در درمان روستائیان گنجاندیم و در بحث خدمات دندانپزشکی نیز مواردی در مورد آموزش و پیشگیری تدبیر شده است.

وی عنوان کرد:در حال حاضر تکمیل پوشش بیمه از اولویت های مهم می باشد که در سالهای گذشته انجام نشده بود و ما توانستیم افرادی که فاقد بیمه بودند را بیمه نمائیم اغلب این افراد در حاشیه های شهر به سر می بردند و یا از اقشار محروم جامعه بودند.

فخاریان قمی خاطرنشان کرد:در این زمینه از افرادی که به هر دلیل هنوز موفق به بیمه نشده اند تقاضا می شود به دفاتر پیشخوان طرف قرار داد و یا از طریق اینترنت برای بیمه اقدام نمایند و دفترچه بیمه دریافت کنند در این راستا دفترچه های بیمه خود به منزله پیشگیری است هرچند ما قدم های خوبی برای پیشگیری داریم که در گام های بعدی اتخاذ می شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان قم با اشاره به خدمات بیمه سلامت به بیماران خاص عنوان کرد:بیماران خاص شامل 4 بیماری هموفیلی، تالاسمی، دیالیز و پیوند و بیماران ام اس می باشند که اکثر خدمات به این بیماران رایگان است و تنها بخشی از دارو ها هزینه هایی وجود دارد که بیمه سلامت مبلغ 95 درصد آن را پرداخت می کند.

وی تصریح کرد: دفاتر بیماران خاص 36 برگ است که به زودی به پایان نرسد و بیمار از خدمات بیشتری استفاده نماید همچنین برای صدور المثنی در اسرع وقت انجام می شود و حتی در استان های دیگری دفترچه صادر شده باشد می توانند در قم نیز دفترچه ها را تمدید کنند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار