رئیس اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش فارس گفت: در سال تحصیلی جاری بیش از ۷۰ درصد مدارس در المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای شرکت می کنند.
کد خبر: ۱۲۱۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲ 01 November 2015
تابناک فارس به نقل از مهر:عباس حاجی زاده پیش از ظهر یک شنبه در حاشیه مراسم افتتاح طرح ورزش صبحگانی دانش آموزان فارس،گفت: المپیاد ورزشی درون مدرسه ای با هدف دنبال کردن فعالیت های ورزشی در سطح مدارس از سال گذشته آغاز شده است.

وی افزود: در سال تحصیلی گذشته حدود ۵۷۰ هزار دانش آموز از سه هزار مدرسه در استان فارس در المپیاد ورزشی درون مدرسه ای شرکت کردند.

رئیس اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش فارس اظهار داشت: پیش بینی ما این است که در سال تحصیلی جاری نیز بیش از ۷۰ درصد مدارس استان در المپیاد ورزشی درون مدرسه شرکت کنند.

حاجی زاده با بیان اینکه افتتاحیه المپیاد ورزشی از ۱۰ تا ۲۰ آبان در سطح مدارس فارس برگزار می شود، گفت: در طول سال تحصیلی در ساعت های استراحت یا پس از کلاس های درسی و یا در روز های پنج شنبه مسابقات ورزشی این المپیاد در رشته های آموزشگاهی و بازی های بومی محلی برگزار می شود.

وی ادامه داد: دوره اول ابتدایی یعنی از اول تا سوم دبستان در مسابقه های مربوط به بازی های بومی و محلی و دوره دوم ابتدایی یعنی از چهارم تا ششم دبستان، متوسطه اول و دوم در مسابقه های رشته های آموزشگاهی شرکت می کنند.

رئیس اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش فارس فوتبال، والیبال، هندبال، تنیس روی میز، بدمینتون، بسکتبال، طناب زنی و دو و میدانی را از جمله رشته های آموزشگاهی در المپیاد ورزشی ذکر کرد.

حاجی زاده بیان کرد: اختتامیه المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در مناطق گرمسیر در اسفند و در مناطق سردسیر در اردیبهشت در مدارس استان برگزار می شود و طی تابستان نیز نماینده های استان به مرحله کشوری اعزام می شوند.

وی یادآور شد: در تابستان گذشته ۴۰۰ نفر به نمایندگی از فارس در مرحله کشوری المپیاد ورزشی درون مدرسه ای حضور یافتند که توانستند ۱۹۰ مدال برای استان کسب کنند.

رئیس اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح ورزش صبحگانی دانش آموزان، گفت: امروز همزمان با سراسر کشور برنامه ورزش صبحگاهی مدارس در فارس نیز آغاز شد و هدف آن ترویج نشاط و شادابی در بین دانش آموزان است.

حاجی زاده اضافه کرد: هر روز دانش آموزان به مدت پنج دقیقه و با پخش آهنگ از رادیو ورزش به ورزش صبحگاهی در مدرسه می پردازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار