کد خبر: ۱۳۴۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵ 24 November 2015

مدیرکل اجتماعی استانداری البرز با بیان اینکه 33 هزار نفر در زندان‌های البرز درحال گذراندن دوره محکومیت خود هستند، گفت: از این تعداد تنها 5 هزار و 600 زندانی متعلق به استان البرز هستند.

حمیدرضا عسگری مورودی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با تاکید بر لزوم خروج زندان‌ها از استان البرز، اظهار داشت: با توجه به اینکه 4 زندان در استان البرز وجود دارد، خروج این زندان‌ها از شهر، عمل به قانون محسوب می‌شود.

مدیرکل اجتماعی استانداری البرز با بیان اینکه مصوبه هیئت دولت 11 سال گذشته و نیز قانون زندان‌ها بر این اساس است که وجود زندان‌ها در بافت شهری ممنوع است، افزود: به‌ استثنای بازداشتگاه‌های موقت برخی نهادها، زندان‌هایی مانند قزلحصار، کچویی و رجایی‌شهر نباید وجود داشته باشند، چراکه در بافت شهری قرار دارند.

وی با بیان اینکه این موضوع توسط استاندار البرز به وزارت کشور مطرح شده است، تصریح کرد: براین اساس مقرر شده زندان قزلحصار از استان البرز خارج شود، چراکه وجود 33 هزار زندانی در استان البرز آسیب‌های زیادی برای این استان به همراه دارد.

عسگری مورودی با تاکید بر اینکه تنها 5 هزار و 600 زندانی از تعداد مذکور متعلق به استان البرز است، گفت: مابقی این زندانی‌ها به سایر استان‌های کشور تعلق دارند که سکونت خانواده‌های آن‌ها در این استان نوعی آسیب تلقی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع باید به صورت ملی مورد بررسی قرار گیرد، چراکه این امر مشکلات زیادی از جمله حاشیه‌نشینی، اعتیاد، بزهکاری و سرقت‌ را برای استان البرز ایجاد کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار