عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت : دلیلی برای حضور زنان در ورزشگاهها به عنوان تماشاچی مسابقات مردان وجود ندارد و باید حرمت زن مسلمان ایرانی حفظ شود .
کد خبر: ۱۳۵۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶ 25 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، لاله افتخاری روز چهارشنبه در نخستین همایش نهضت ' ما زنده ایم ' ویژه بانوان و دختران مازندران در ساری افزود : همان طور که مردان به عنوان تماشاچی در مسابقات بانوان حضور ندارند ، می بایست این رویه برای بانوان نیز اعمال شود .
وی ادامه داد : اینکه زنان به عنوان تماشاچی مسابقات ورزشی آقایان در ورزشگاهها حضور یابند خلاف عرف و شرع است .
نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس با تاکید بر اینکه حرمت زن مسلمان با حفظ حریم باید پاسداری شود ، گفت : تلاش های زیادی برای ارتقاء جایگاه و وضعیت زنان در حال انجام است که باید آن را جدی بگیریم.
وی افزود : تمامی تلاش و کوشش در فراهم کردن فضای امن ورزشی برای زنان است تا از این قشر استفاده ابزاری نشود.
افتخاری بر با نشاط سازی فضای ورزش بانوان کشور تاکید کرد و گفت : با اعمال این رویه می توان زمینه ای را فراهم آورد که مسابقات ورزشی بانوان از جذابیت لازم برخوردار باشد.
وی نشاط زنان را مهم توصیف کرد و افزود : نشاط یک زن به همراه خود نشاط جامعه را به همراه می آورد و تلاش مسئولان برای این منظور است .
عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت : افتخار آفرینی زنان ایرانی در عرصه های مختلف همچون ورزش در جهان مشتی محکم بر دهان یاوه گوی دشمنان است زیرا دختران ایرانی ورزشکار محجبه همگام با کسب مدال ورزشی ، پیام حجاب و عفاف را نیز به جهانیان انتقال می دهند.
وی کسب مدال های ورزشی توسط زنان محجبه را نوعی تقابل با تهاجم فرهنگی دشمنان دانست و افزود : حضور پرافتخار زنان در میادین مختلف علمی و ورزشی جهان به نوعی کشیدن خط بطلان بر تمامی ادعاها در باره اعمال تبعیض و انزوای زن ایرانی است.
او ادامه داد : دختر بسیجی ورزشکار می بایست ابتدا در میدان ارزشها مدال عفت و حجاب را کسب کند و بعد آن کسب مدال های ورزشی را در دستور کار قرار دهد.
نخستین همایش نهضت مازنده ایم ویژه دختران و زنان مازندران همزمان با هفته بسیج با همکاری اداره کل بانوان و خانواده استانداری، معاونت ورزش بانوان اداره ورزش و جوانان ، سازمان بسیج جامعه زنان سپاه کربلا و سازمان بسیج ورزشکاران سپاه کربلا برگزار شد .
در این همایش بانوان ورزشکار بسیجی قهرمان در رشته های مختلف ورزشی حضور داشتند .
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار