تابناک: مسوول ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر از استقرار تیم های امربه معروف و نهی از منکر در راستای ترویج کرامت انسانی و اخلاق اسلامی در بیش از 20 نقطه شهر اصفهان و 24 شهرستان این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۶۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰ 25 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمد زارعان گفت: نیروهای تذکر لسانی امر به معروف و نهی از منکر قبل از ایام نوروز دوره های مختلف توجیهی را در قالب سفیران هدایت گذرانده اند تا در تیم های تذکر لسانی به ترویج کرامت و اخلاق انسانی و اسلامی در میان مسافران و شهروندان بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه رفتار آمران به معروف و ناهیان از منکر با رحمت و رافت اسلامی همراه است تصریح کرد: این تیم ها به صورت 24 ساعته در دو شیفت صبح و عصر در مناطق پرتردد، مبادی ورودی شهرها، اماکن گردشگری، پلیس راهها، ایستگاه های هلال احمر و ستادهای تسهیلات نوروزی مستقر هستند.

مسوول ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: اگر افراد تذکر داده شده نیازمند دریافت مشاوره باشند به ایستگاه های مشاوره مستقر در شهر هدایت می شوند و در صورت بروز رفتار معاندانه از سوی آن ها و نیاز به اقدامات قضایی، با هماهنگی پلیس امنیت اخلاقی اقدام می شود.

وی با بیان اینکه این تیم ها با همکاری سپاه پاسداران و بسیج فعالیت می کنند بیان کرد: بازرس های ویژه امر به معروف نیز در ساعات خاصی در کمپ اسکان مسافران از جمله باغ فدک و ورزشگاهها، با همکاری شهرداری، نیروی انتظامی و قضایی در صورت مشاهده موارد منکراتی به تذکرهای لسانی و کتبی اقدام می کنند.

حجت الاسلام زارعان افزود: بسته های فرهنگی ویژه از جمله موارد تشویقی، بلیط بازدید از اماکن تاریخی، کتاب و لوح فشرده برای سنین مختلف و افراد باحجاب و بدحجاب تهیه شده است که در سطح شهر به آن ها ارائه می شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: این ستاد با هماهنگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، در درب ورودی مساجد تاریخی و پر بازدید شهر به ارائه چادر به افراد بد حجاب و غیرچادری برای ورود به این اماکن مذهبی می پردازد.

وی یادآوری کرد: به گردشگران خارجی نیز بسته هایی از شعار های معروفات و منکرات به زبان انگلیسی، هدایای فرهنگی و کتاب در راستای آشنایی با مباحث اسلام و رافت اسلامی اهدا می شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :