کد خبر: ۱۷۴۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰ 03 February 2016

واگذاری زمینی به مساحت ۴۸۵ مترمربع برای احداث درمانگاه در خیابان مالک اشتر حصارک کرج با توجه به کمبود سرانه درمانی در این منطقه، توسط شورای اسلامی شهر کرج به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، جلسه شورای شهر کرج امروز با حضور قائم‌مقام شهردار کرج و رئیس و اعضای شورا در صحن علنی برگزار شد و موضوعات مختلف در حوزه شهری و عمرانی کرج مورد بحث و بررسی توسط اعضای شورای شهر قرار گرفت.

در این جلسه لایحه شهرداری برای احداث و تکمیل ساختمان شورای حل اختلاف استان البرز از ردیف پروژه بزرگراه شمالی کرج به صورت 30درصد نقد و 70درصد تهاتر به سبب اینکه براساس قانون مدیریت شهری حق کمک به دستگاه‌های دولتی را ندارد، مورد موافقت اعضای شورا قرار نگرفت و تصویب نشد.

لایحه واگذاری 485 مترمربع مشاع از یک پلاک ثبتی و تغییر کاربری توسط کمیسیون ماده 5 به مرکز بهداشتی و درمانی به صورت قرارداد موجد حق انتفاع به مرکز بهداشت کرج به مدت 50 سال در منطقه حصارک با قید اینکه عملیات اجرایی آن تا یک سال آینده صورت گیرد و در غیر این صورت باز‌پس گرفته می‌شود نیز با اکثریت آرا به تصویب رسید.

محمدصادق باغستانی، عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی در بالاتر از منطقه رجایی‌شهر کرج 3 هزار مترمربع زمین به قید دوفوریت از مدیریت شهری کرج درخواست کرده بود که تا 10روز پیش که از آن بازدید شد، هیچ‌گونه اقدامی در رابطه با احداث آن صورت نگرفته بود، اظهار داشت: مقرر بود این مکان با سازه سبک و در سریع‌ترین زمان ممکن احداث شود اما تاکنون دیوارکشی برای این مکان نیز صورت نگرفته و شورا باید در مورد تصمیم‌گیری چنین لوایحی دقت بیشتری داشته باشد.

حمیدرضا ابوالحسنی با اشاره به اینکه احداث این مجموعه درمانی در منطقه حصارک و خیابان مالک اشتر با توجه به فقیر بودن سرانه درمانی این منطقه، بسیار نیاز است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی متعهد شده تا 6 ماه پس از تحویل زمین با کاربری درمانی، اقدامات لازم برای ساخت و ساز را انجام دهد.

محمود دادگو، رئیس شورای شهر کرج تصریح کرد: تمام پروژه‌هایی که از طریق شورا برای شهرداری قید گذاشته شده و به تصویب رسیده و توسط شهرداری اجرا نشده باید بر اساس قانون لغو شود.

لایحه شهرداری برای اجاره‌کردن مکان اداری مناسب به مدت 3 سال به صورت رهن و تا سقف حداکثر 3 میلیارد ریال به نام شهرداری که آن را در اختیار اداره ثبت اسناد و املاک استان البرز قرار دهد مورد تصویب شورای اسلامی شهر کرج قرار نگرفت.

رضا شریفی در این زمینه اظهار داشت: شهرداری به نوعی پدر ایتام در کرج محسوب شده و هر دستگاه دولتی که در شهر مشکل دارد، شهرداری را متولی می‌داند.

عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه شهرداری در فعالیت‌های مربوط به حوزه خود دچار مشکل است و کمک به دستگاه‌های دولتی خلاف قانون است، خاطرنشان کرد: این گلایه به شهرداری وارد است چراکه لوایح متعدد و خلاف را به شورا ارسال می‌کند و مشکلاتی را برای شورا به وجود می‌آورد.

وی بیان کرد: خلاف خلاف است، مدیریت شهری کرج باید از اعتبارات موجود برای خدمات‌رسانی به شهر در حوزه قانون استفاده کند.

روح‌الله کیان، رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر کرج با بیان اینکه با توجه به مشکلات دولت انجام برخی از این کارها به نفع شهروندان است، یادآور شد: اگر دولت اعتبار داشته باشد به‌طور مسلم هزینه می‌کند، همانطور که در گذشته کمک‌های زیادی به شهرداری می‌کرده است، اکنون نیز ما نباید تا این اندازه بسته عمل کنیم.

سعید فیروزگاه با تاکید براینکه تعامل بین دستگاه‌ها باید وجود داشته باشد، تصریح کرد: اداره ثبت اسناد برای اخذ سند بسیاری از ارزای فاقد سند شهرداری، مساعدت‌های زیادی انجام داده و این تعاملات در شهر نیاز است.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کرج با اشاره به اینکه اگر بنابر رعایت مُر قانون و نه تعاملات بین دستگاهی باشد، بسیاری از اقدامات در شهر انجام نمی‌شود، گفت: شهرداری باید در این زمینه توضیح دهد در صورتی که امتیازاتی به نفع شهرداری گرفته می‌شود، موافقت با این موضوع از سوی شورا صورت گیرد.

محمدرضا رضاپور با بیان اینکه در مجموعه‌ای که مدیریت واحد شهری وجود نداشته باشد، نمی‌توان به درستی کار کرد، اظهار داشت: دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، ثبت اسناد، دستگاه‌های خدمات و سایر دستگاه‌ها در صورتی که با شهرداری تعامل نداشته باشند، سالیانه ده‌ها میلیارد تومان متضرر می‌شویم.

وی با بیان اینکه این ساختمان پس از 3سال به شهرداری کرج باز می‌گردد، تاکید کرد: این تعاملات از ده‌ها میلیارد تومان ضررهای دیگر در شهرداری کرج جلوگیری می‌کند و با توجه به اینکه این دستگاه‌ها در راستای خدمات‌رسانی به مردم فعالیت می‌کنند، مشکلی ندارد در وضعیت کنونی کمبود بودجه دولت، به آن‌ها کمک کنیم.

طرح دوفوریتی پیاده‌راه سازی از خیابان هشتم تاسیزدهم گوهردشت نیز توسط شورا با تاکید بر اینکه باید ابتدا به تصویب شورا برسد و سپس اجرایی شود نیز از دیگر مباحثی بود که در شورا مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد پس از توضیحات و شفاف‌سازی مجریان پروژه، در کمیسیون عمران شورای شهر کرج مطرح شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار