کد خبر: ۱۷۶۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱ 06 February 2016


مدیر کل استاندارد البرز گفت: در نه ماهه سال جاری بیش از چهار هزار و 198 نمونه برداری به منظور اجرای هماهنگ استاندارد (طرح طاها) برای جلوگیری از عرضه کالاهای بی کیفیت در این استان انجام شد.

فتانه شکرالهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:این نمونه ها از واحدهای تولیدی، واحدهای صنفی و محموله های صادراتی و وارداتی توسط کارشناسان این اداره کل و شرکت های بازرسی تایید صلاحیت شده اخذ شده است.

وی اظهار کرد:با اجرای این طرح علاوه بر کنترل واحدهای تولیدی، مراکز عرضه کالا را نیز توسط کارشناسان استاندارد نظارت می شوند.

وی خاطرنشان کرد: سه هزارو391 آزمون توسط آزمایشگاه های همکار مورد تایید صلاحیت این اداره کل روی نمونه های فوق انجام شده است.

وی گفت: این نمونه ها مربوط به لوازم خانگی، صوتی و تصویری، صنایع غذایی و کشاورزی، شیمیایی، مصالح ساختمانی، مکانیک و فلزشناسی، برق و الکترونیک، نساجی و سلولزی هستند که آزمون های عمومی و تخصصی بر اساس استاندارهای مربوطه و به صورت کامل بر روی آن ها انجام می شود.

شکرالهی خاطر نشان کرد: بر اساس نتایج آزمون اعلام شده دو هزارو 971 نمونه با استانداردهای ملی مربوطه مطابقت داشته و 474نمونه نیز مردود و مغایر با استانداردهای ملی مربوطه اعلام شده است و تعدادی نیز در دست آزمون است.

وی اظهار کرد: در اجرای این طرح صاحبان مغازه ها با کالاهای مشمول استاندارد اجباری آشنا شده و باید از خرید و فروش آنها خودداری کنند.

وی ، شناسایی و استاندارد سازی واحدهای تولیدی مشمول مقررات استانداردهای اجباری ، ارتقای سطح کیفی فرآورده ها به منظور تامین ایمنی و سلامت جامعه و اعتماد سازی و توجه عموم به علامت استاندارد ایران را از اهداف مهم اجرای طرح طاها برشمرد.

وی یادآور شد: طرح طاها باعث افزایش ارتباط استاندارد با بازار فروش و تشویق مردم به استفاده از کالاهای مورد تایید سازمان استاندارد می شود.

وی تاکید کرد: اجرای طرح طاها ضمن تقویت گروه های بازرسی، زمینه کنترل و کاهش ورود کالاها بی کیفیت به بازار را بیش از پیش فراهم می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار