مدیر کل بیمه سلامت در روز های پایانی سال
تابناک: مدیر کل بیمه سلامت: در استان مرکزی رشد هزینه های درمانی در 6 ماهه نخست سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 60 درصد بوده و رشد جمعیت بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت 50 درصد بوده است که باعث افزایش هزینه های درمانی گردیده است
کد خبر: ۱۹۶۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰ 11 March 2016

به گزارش تابناک مرکزی، محمد رضا جیریایی مدیر کل بیمه سلامت توجه به برنامه های استراتژیک سازمان و برنامه های عملیاتی سال 94 تحقق اهداف تعریف شده را در این راستا بیش از 86 درصد دانست و گفت: تمامی ادارات ستادی برنامه های عملیاتی خود را بر اساس اهداف استراتژیک یازده گانه سازمان تدوین نموده اند که به زودی برنامه ریزی عملیاتی آنها نیز تکمیل می گردد .

وی خاطر نشان کرد: برنامه های عملیاتی و اهداف تعریف شده باید در راستای کنترل هزینه های و مدیریت بهینه منابع  تعریف شوند.

مدیر کل بیمه سلامت اذعان داشت: با توجه به 4 کارکرد اصلی وکلیدی نظام سلامت که شامل تولیت، تامین منابع مالی، پدید آوری منابع و  تولید خدمات می باشند، گفت: باید تمامی تمرکز بر روی این 4 کارکرد اصلی بخصوص تامین منابع سلامت و کنترل هزینه ها باشد، چرا که در صورتی که منابع انباشت نشوند و هزینه های بطور جدی کنترل نگردد، پرداخت مطالبات با مشکل و بیمه های به اهداف اصلی خود نخواهند رسید .

جیریایی در این مصاحبه افزود: بیمه سلامت استان مرکزی با بیش از 715 موسسه طرف قرارداد می باشد که از این تعداد  669 موسسه خصوصی، 3 موسسه خیریه، 20 موسسه دانشگاهی و 23 موسسه غیر دانشگاهی می باشند و خدمات قابل ارائه به بیش از 638 هزار نفر جمعیت تحت پوشش استان را ارائه می نمایند.

این مقام مسئول یادآور شد: براساس آمارهای 6 ماهه سازمان هزینه های بیمه سلامت در سالجاری در مقایسه آن با آمار 6 ماهه مشابه سال گذشته رشد کلی هزینه ها در سازمان بیمه سلامت در کل کشور 95 درصد بوده است که علت عمده آن اجرای کتاب ارزش های نسبی در سال جاری و نیز افزایش جمعیت بیمه شده در صندوق بیمه سلامت همگانی در کل کشور بوده است.

مدیر کل بیمه سلامت یادآور داشت: در استان مرکزی رشد هزینه های درمانی در 6 ماهه نخست سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 60 درصد بوده و رشد جمعیت بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت 50 درصد بوده است که باعث افزایش  هزینه های درمانی گردیده است .

جیریایی تصریح کرد: در راستای مدیریت هزینه ها این اداره کل اقداماتی شایانی از قبیل، برگزاری جلسات آموزشی با سایر سازمانهای بیمه گر و نیز دانشگاه علوم پزشکی در راستای اجرایی دستورالعمل های مشترک رسیدگی به اسناد بستری و سرپایی، برگزاری جلسات آموزشی در ارتباط با کدهای بیهوشی، برگزاری جلسات با گروههای تخصصی پزشکان در ارتباط با کتاب ارزشهای نسبی و کدهای شایع هر گروه، رعایت  درست  دستورالعمل ها در ارتباط با تمام وقت هیات علمی و درمانی و اخذ مدارک مرتبط، بررسی نسخ ارسالی در آیتم های مختلف بر اساس روش تحلیل هزینه و پیگیری موارد خلاف ضوابط، عدم پذیرش موارد بستری که با ضوابط سازمان مغایرت دارند، برگزاری 9 جلسه کارگروه ارزیابی عملکرد تخصصی با پزشکان و موسسات طرف قرارداد، بازرسی مداوم از مراکز و موسسات طرف قرارداد و برخورد با موارد خلاف ضوابط در راستای کاهش هزینه های در سالجاری انجام نموده است .

مدیرکل بیمه سلامت همچنین یادآور شدند: جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت بیش از 638 هزار و نهصد و هفتاد و شش نفر بوده که بیشترین جمعیت بیمه شده در صندوق روستایی و عشایر بوده است.

وی افزود: با توجه به اجرایی طرح بیمه سلامت  همگانی جمعیت تحت پوشش این صندوق تا پایان سالجاری به بیش از 135 هزار نفر رسیده است .

در ادامه این نشست جیریایی در خصوص رضایتمندی بیمه شدگان و ارائه خدمات مطلوب در کمترین زمان ممکن با اشاره به این موضوع گفت: این اداره توانسته است در راستای کاهش تصدی گری تمامی خدمات بیمه گری خود را به دفاتر پیشخوان دولت واگذار نماید.

ایشان یادآور شد: دفاتر  پیشخوان دولت طرف قرارداد استان تا کنون 19 دفتر می باشند که از این تعداد با 4 دفتر در سالجاری انعقاد قرارداد منعقد گردیده است.

مدیر کل بیمه سلامت گفت: کل در آمد وصولی در صندوق های تحت پوشش این اداره کل تا پایان بهمن ماه سالجاری رقمی بیش از 661 میلیارد ریال بوده است.

محمدرضا جیریایی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص وضعیت بیماران خاص یادآور شد: تعداد 2 هزارو ششصد و شصت و چهار نفر از بیماران خاص در استان تحت پوشش سازمان های بیمه گر می باشند که از این تعداد یک هزارو 44 نفر از آنها تحت پوشش بیمه سلامت می باشند که شامل 181 نفر پیوند کلیه، 249 نفر دیالیز، 491 نفر ام اس ، 66 نفر هموفیلی و 57 نفر تالاسمی بوده و تمامی خدمات درمانی خود را تقریبا به شکل رایگان ار بیمه سلامت دریافت می نمایند .

مدیر کل بیمه سلامت استان در خصوص هزینه های درمانی 9 ماهه یادآور شدند ، کل هزینه های درخواستی از اداره کل از ابتدای سالجاری 950 میلیارد ریال بوده که از این  میزان 71  میلیارد ریال مربوط به گروه بیماران خاص می باشد .

جیریایی هدف بیمه سلامت و سازمان متبوع را خدمت رسانی به بیمه شدگان و موسسات طرف قرارداد دانست و گفت: هرگونه خدمتی که منجر به رضایتمندی این عزیزان شود، باعث افتخار برای مجموعه بیمه سلامت می باشد.

ایشان در خاتمه در خصوص رسیدگی به اسناد پزشکی با اشاره ابه اینکه کلیه اسناد پزشکی موسسات طرف قرارداد استان تا پایان دی ماه سالجاری  رسیدگی  شده است افزود: تمامی  مطالبات مراکز بهداشت درمانی سطح یک پزشک خانواده روستایی تا پایان اسفند ماه و مطالبات غیر پرسنلی مراکز بهداشتی درمانی سطح یک پزشک خانواده روستایی در دانشکده ساوه تاپایان اسفند ماه و در دانشکده اراک تا پایان دی ماه سالجاری تسویه گردیده است. به محض تامین منابع مالی از سوی سازمان بیمه سلامت مطالبات موسسات طرف قرارداد استان پرداخت می گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار