امام جمعه قم تأکید کرد:
از دولت و مسئولان انتظار داریم با توجه به نام‌گذاری امسال توسط مقام رهبری، در زمینه اقتصاد مقاومتی وارد اقدام و عمل شوند و از شعار دادن بپرهیزند.
کد خبر: ۲۰۴۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶ 01 April 2016
به گزارش تابناک قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی رهبری، ابراز داشت: در خیلی سال‌ها مقام معظم رهبری در نام‌گذاری سال، رویکرد اقتصادی داشتند چرا که دشمن تبلیغات سنگینی را علیه ما به راه انداخته و تحریم اقتصادی را راه‌اندازی کرده و راه برون رفت از آن رفتن به سمت اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه اقتصاد ما بیماری مزمن دارد، گفت: اقتصاد ما دولتی است و هنوز مردمی نشده، اسراف موجود در جامعه خصوصاً در انرژی و بروز تورم نشان از اقتصاد بیمار دارد و زمانی که رهبری می‌فرمایند اقتصاد مقاومتی، یعنی اینکه مردم به صحنه بیایند و عهده‌دار امور اقتصادی شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور به موقعیت خوب کشور، ظرفیت خوب منابع طبیعی و نیروی انسانی اشاره کرد و افزود: دارای ظرفیت‌های بسیاری هستیم و اگر در مسیر اقتصاد مقاومتی با استفاده از این ظرفیت‌ها حرکت کنیم با تکان‌های اقتصادی نمی‌لرزیم.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: انتظار ما از دولت و مسئولان این است که با توجه به نام‌گذاری رهبری در سال جدید وارد اقدام و عمل شوند و از شعار دادن بپرهیزند.

دشمن به دنبال تهاجم فرهنگی است نه تعامل فرهنگی

وی در ادامه به امنیت فرهنگی اشاره کرد و گفت: مقصود از فرهنگ عبارت است از باورها، ارزش‌ها و هنجارها در یک جامعه و امنیت فرهنگی یعنی دارندگان آن فرهنگ از امنیت برخوردار باشند و تهدید نسبت به باورها و ارزش‌هایشان نداشته باشند.

امام جمعه قم تصریح کرد: از آن جایی که فرهنگ غنی اسلام نقش کلیدی در هویت بخشی به کیان جامعه اسلامی دارد، مورد آماج حملات بی‌رحمانه دشمن قرار می‌گیرد و فرهنگ جامعه تهدید و امنیتان به چالش کشیده می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمن دیگر موضع خود را تغییر داده و اکنون به سمت تهاجم فرهنگی و جنگ فرهنگی رفته است تا از این طریق فرهنگ اسلامی که انقلاب ما بر اساس آن شکل‌گرفته است را به چالش بکشد و از بین ببرد، گفت: دشمن امروز به این نتیجه رسیده که از طریق جنگ نظامی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد چرا که افکار عمومی ملت‌ها بیدار شده لذا به سراغ اعمال سیاست‌های فرهنگی رفته و از طریق مشابه‌سازی‌ها، رواج تکنولوژی، تأسیس مؤسسات خیریه به جنگ فرهنگی می‌پردازد تا از درون، فرهنگ ما را نابود و ارزش‌های مورد پسند خود را جای گزین آن نماید.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه دشمن به دنبال تهاجم فرهنگی است نه تعامل فرهنگی، ادامه داد: دشمن در تهاجم فرهنگی به دنبال تحمیل، تخریب و درنهایت تسلیم فرهنگی است و برای جایگزین کردن فرهنگ خود ظالمانه رفتار می‌کند.

دشمن می‌خواهد نقاط قوت ما را به نقطه ضعف تبدیل کند

امام جمعه قم گفت: دشمن درصدد این است تا با مذاکره کردن نقاط قوت ما را به نقطه ضعف تبدیل کند و قانون اساسی ما را قبول ندارد و می‌خواهد کاری کند که تنها نام جمهوری اسلامی را یدک بکشیم و از محتوا خالی باشیم.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: همه باید توجهمان به رهبری باشد چراکه ایشان همچون دیده بانی بیدار دلسوزترین فرد نسبت به آینده نظام است و باید راه ایشان را دنبال کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: درستی و راستی بدون تقوا در جامعه معنا ندارد و اگر بخواهیم راه رستگاری را در پیش بگیریم باید از چراغ تقوا استفاده کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین سال جدید را سال فاطمی نامید و روز ۱۲ فروردین را که بیش از ۹۸ درصد به نظام رأی «آری» دادن تبریک گفت.

امام جمعه قم در خصوص روز طبیعت عنوان کرد: اسلام آنچه که مبنای عقلانی دارد و دور از خرافه است را می‌پذیرد؛ اگر به بهانه رفتن به دامن طبیعت خدای ناخواسته فضای طبیعت آلوده شود مورد پسند اسلام نیست.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار