استاندار يزد در پيامي به مناسبت هفته معلم، با يادآوري سالروز شهادت استاد مرتضي مطهري، پيشرفت كشور را مرهون فداكاري استادان و معلمان عنوان كرد.
کد خبر: ۲۲۲۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷ 01 May 2016

به گزارش تابناک یزد،سيدمحمد ميرمحمدي در بخشي از اين پيام آورده است: آنچه مسلم است ارزش انسان ها، به دانايي و فضيلت و پيشرفت كشور به عالمان و دانايان است و همه مرهون فداكاري اساتيد و معلماني كه كاري خدايي دارند و 'علم الانسان بالقلم ' را مرام خويش ساخته اند، مي باشد.

اين پيام مي افزايد: فرا رسيدن هفته بزرگداشت مقام معلم كه با ياد و عطر شهيد و انديشمند بزرگ حضرت آيت الله مطهري (ره) همراه است، فرصتي است گرانقدر براي بازشناسي و بازنگري به مقام شامخ معلمان و اساتيد و عرض ادب و احترام به ساحت عاشقاني كه مشعل هاي هدايت و شمع هاي فروزان محافل معرفت و فضيلتند، مي سوزند و مي سازند و گرمي و مهر و روشني مي بخشند.
'معلمان چون نسيم نوبهاران در صبحگاه چمن، وظيفه اي جز رستن و شكفتن ندارند و چون ابرهاي پربار انديشه جز باريدن نمي دانند و همه مشكلات را بر خود هموار مي‌سازند و نونهالان اين كشور را مي‌نوازند چندانكه گرماي دلنواز خورشيد بر شاخساران مي تابد'.
در پيام استاندار يزد همچنين آمده است: اينجانب براي همه معلمان، اساتيد، مربيان و آموزگاران در همه سطوح آرزوي سلامتي، سربلندي و توفيق دارم و اميدوارم در انجام وظيفه خطيري كه علاوه بر تعليم علوم و سبك زندگي و روابط حسنه اجتماعي دارند، در گسترش اخلاق، فضيلت و بصيرت در عصر شبيخون فرهنگي، تلاشي ايثارگرانه و مضاعف داشته باشند.
ميرمحمدي افزوده است: همه مي‌ دانند كه به آنان عشق مي ورزم و از خداوند متعال مي‌ خواهم بنده و همه همكاران دولت تدبير و اميد را موفق بدارد تا آنطور كه شايسته و بايسته است قدردان اين قشر انديشه پرور، علم آموز و آينده ساز باشيم و بتوانيم وظايف خود را در قبال آنان بخوبي ادا نمائيم و شاهد ارج نهادن دانش آموزان عزيز و اقشار مختلف جامعه نيز بيش از پيش از خدمات اين بزرگواران باشيم كه گفته‌اند: آنچه نياموختم از اوستاد، سيلي ايام به من ياد داد.
12 ارديبهشت ماه سالروز شهادت استاد مرتضي مطهري به عنوان روز معلم نامگذاري شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار