کد خبر: ۲۲۸۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸ 11 May 2016


فرماندار کرج گفت: برخلاف آنچه از سوی برخی سیاه‌نمایی می‌شود، کرج شهر بی‌هویتی نیست، بلکه به واسطه حضور اقوام مختلف از کشور، شهری پرهویت است که باید این هویت‌های گوناگون به یک گفتمان مشترک تحت عنوان هویت "کرجی" برسند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج،به‌نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه کرج، محمدتقی ایرانی در دیدار با اعضای حزب اعتدال و توسعه استان البرز، ضمن تاکید بر ضرورت فعالیت احزاب برای توسعه سیاسی جامعه اظهار داشت: از احزاب به عنوان چرخ دنده‌های دموکراسی نام برده شده، به طوری که احزاب، بازوان اجرایی توانمندی برای حکومت‌ها هستند که می‌توانند با سازمان دادن آراء و دیدگاه‌های مختلف، مسیر جامعه را به سوی توسعه هموار کنند.

فرماندار کرج اضافه کرد: احزاب، خواسته‌ها و مطالبات به‌حق افراد جامعه را از مجرای جریانی سازمان یافته به گوش مسئولان می‌رسانند و برای تحقق این خواسته‌ها از مسیر صحیح و قانونی اقدام می‌نمایند.

وی افزود: کار حزبی، به معنای کار جمعی و گروهی است و هویت مشترکی که در یک گروه ایجاد می‌شود، می‌تواند منشاء بروز دیدگاه‌های توسعه یافته‌تر و کامل‌تری شود.

ایرانی، با اشاره به ضرورت فعالیت احزاب برای اداره کشور بر مبنای عقلانیت، تاکید کرد: اگر می‌خواهیم کشور بر‌مبنای عقلانیت اداره شود، باید فعالیت احزاب به صورت سازمان یافته و بر پایه مشارکت مردم انجام پذیرد.

فرماندار کرج با تاکید بر نقش آموزش در احزاب گفت: احزاب باید با آموزش اعضای خود، آستانه تحمل افراد و گروه‌های سیاسی را برای نقدپذیری بالا ببرند چراکه تنها از مجرای آموزش می‌توان احترام به عقاید و آراء دیگران را در افراد نهادینه کرد.

ایرانی گفت: آموزش‌های حقوق و تکالیف شهروندی، حقوق بین‌الملل و سایر موضوعات نظیر حقوق زنان و کودکان و غیره اگر در قالب فعالیت احزاب به مردم آموزش داده شود، می‌تواند سبب رشد آگاهی در جامعه گردد.

بنیان اقتدار حزب به مردم‌نهاد بودن آن بستگی دارد

معاون استاندار البرز به نقش بنیان مردم نهاد حزب در توانمندی و پایدار بودن آن تاکید کرد و گفت: اگر حزبی برخواسته از اراده مردم و با هدف توسعه کشور تشکیل شود، بدون شک هرگز دچار افراط و تفریط نشده و به اندازه جایگاه مردمی‌اش در قدرت سیاسی سهم خواهد داشت.

وی حضور دلسوزانه مردم در اموری که مربوط به خودشان است، را مهم‌ترین و اثرگذارترین عامل موفقیت فعالیت‌های مردمی دانست و گفت: یکی از اثرگذارترین مجراهای ارتقاء فرهنگ سیاسی مشارکت جویانه آگاهانه، که منجر به انتخاب افراد شایسته در انتخابات می‌شود، مشارکت مردم در فعالیت‌های حزبی است بنابراین احزابی که با مشارکت عمومی مردم تشکیل می‌شوند، پایداری و اقتدار بیشتری در جامعه خواهند داشت.

چرخش نخبگان سبب رشد و توسعه جامعه می‌شود

معاون استاندار البرز در بخش دیگری از سخنان خود به چرخش نخبگان به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه جامعه اشاره کرده و گفت: چرخش نخبگان سبب شایسته‌سالاری، بروز خلاقیت‌ها و ایده‌های نو می‌شود که در نهایت رشد و توسعه جامعه را به همراه دارد.

وی افزود: در جوامع مردم‌سالار، نیروها و جریان‌های سیاسی، در قالب احزاب تبلور می‌یابند و این احزاب هستند که با شناسایی و معرفی افراد خلاق و توانمند به مردم، زمینه را برای انتخاب اصلح و چرخش نخبگان ایجاد کرده و جامعه را به سوی شایسته سالاری پیش می‌برند.

وی اضافه کرد: همانطور که در جامعه بر عدالت اصرار داریم، باید بر چرخش نخبگان نیز اصرار داشته باشیم.

احزاب در کرج برای ایجاد یک هویت مشترک "کرجی" تلاش کنند

فرماندار کرج همچنین حضور احزاب در کرج را یکی از مهمترین عوامل اثرگذار در ایجاد هویت مشترک بومی در این کلانشهر ارزیابی کرد و گفت: برخلاف آنچه از سوی برخی سیاه نمایی می‌شود، کرج شهر بی‌هویتی نیست، بلکه به واسطه حضور اقوام مختلف از کشور، شهری پرهویت است که باید این هویت‌های گوناگون به یک گفتمان مشترک تحت عنوان هویت "کرجی" برسند.

وی اضافه کرد: احزاب می‌توانند با تاکید بر نقاط قوت و ویژگی‌های کلانشهر کرج، درک و گفتمان مشترکی برای هویت‌سازی این شهر ایجاد کنند که در نهایت سبب انسجام و وحدت بیش از پیش اقوام مختلف در کرج می‌شود.

ایرانی، تاکید کرد: همه گروه‌های فعال مدنی، باید در مقابل سیاه‌نمایی‌های ناآگاهانه برخی افراد، بایستند و اجازه ندهند چهره این شهر که یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین کلان‌شهرهای کشور است، خدشه‌دار شود.

وی ارائه آمارهای نادرست از وضعیت آسیب‌های اجتماعی در کرج را یکی از بی‌اخلاقی‌ها برای سیاه‌نمایی کرج دانست و تاکید کرد: این وظیفه نهادهای مدنی است که با ارائه تصویر صحیح از شهر، مانع از آسیب‌دیدن هویت این کلان‌شهر شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار