فرماندار ویژه‌ی گنبدکاووس: موزه‌ی علوم در شهرستان گنبدکاووس با همکاری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۲۴۶۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰ 15 June 2016
فرماندار ویژه‌ی گنبدکاووس گفت: موزه‌ی علوم در شهرستان گنبدکاووس با همکاری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راه‌اندازی می‌شود.
محمد حمیدی صبح امروز در مراسم تجلیل از کودکان و نوجوانان افتخارآفرین کشوری و بین‌المللی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: امروز در این جلسه مصوبات خوبی انجام شد و قرار شد آسمان‌نمای گنبد به عنوان چهارمین آسمان‌نمای کشور در پارک خانواده در مرکز کانون پرورش فکری کودکان گنبد با اعتبار بیش از 500 میلیون ریال با مساعدت و همکاری اداره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان احداث شود.
وی افزود: دومین مصوبه‌ی احداث موزه‌ی علوم در هم‌جواری کانون پرورش فکری گنبد 2 با مساعدت اداره کل کانون پرورش فکری خواهد بود.
فرماندار ویژه‌ی گنبدکاووس تصریح کرد: مصوبه‌ی دیگر راه‌اندازی کتابخانه‌ی سیار در سطح شهر و شهرستان با تأمین خودرو از طرف شهرستان گنبد و تجهیزات آن با اداره کل پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود.
حمیدی گفت: مجموعه‌ی کانون فکری کودکان و نوجوانان در تکمیل اقدامات ما که در دستور کار داریم مؤثر است و می‌توانیم استفاده بیش‌تری از این ظرفیت کنیم.
وی افزود: امروزه گروه کاری کودک و خانواده را در فرمانداری زیر نظر امور بانوان راه‌اندازی و آغاز خواهیم کرد و ماهانه جلساتی را در دستور کار قرار می دهیم تا کارگروه به بخش اصلی خانواده که همانا کودک است سوق داده شود.
فرماندار ویژه‌ی گنبدکاووس تصریح کرد : معتقدیم اگر کودک درست توجیه و تربیت شود در بزرگسالی در سطح جامعه، مشکلات و آسیب اجتماعی بسیار کاهش خواهد یافت.
مدیر اداره کل پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان نیز در این جلسه گفت : طرح «نقل خوبان» با هدف رسالت خدمت‌رسانی به همه‌ی استان و استفاده از امکانات و ظرفیت موجود به همه‌ی بچه‌ها انجام خواهد شد.
عبدالرحیم سیفی افزود: این طرح به صورت ساخت قلک‌ها به‌دست خود کودکان با اشکال مختلف و با توجه به شعار اقتصاد مقاومتی واریز بخشی از پول توجیبی آنان به این قلک است.
وی تصریح کرد: این طرح با شعار از کودکان برای کودکان خواهد بود که در پایان سال در یک روز خاص مبالغ جمع‌آوری و وسیله‌ی نقلیه با آن خریداری و در اختیار روستاهای محروم برای کتابخانه‌ی سیار خواهد شد.
مدیر اداره کل پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان اظهار داشت: اگر یک وسیله نقلیه در هر شهر خریداری شود ما آمادگی جذب یک نفر یا تجهیز وسیله‌ی نقلیه به 4 هزار و 500 جلد کتاب و دیگر تجهیزات را داریم تا کتابخانه سیار شهری را نیز راه‌اندازی کنیم.
سیفی با اشاره به کتابخانه‌های سیار روستایی گفت: ما توانستیم ظرفیت کتابخانه سیار را از 2 باب به 8 باب در 55 روستا و حومه‌ی شهر افزایش داده تا کودکان بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.
وی پیشنهاد کرد: در هر نوبت که کودکان کانون پرورش فکری در عرصه بین‌المللی افتخارآفرینی می‌کنند پیشنهاد می‌کنم که آثار آنان که در حال حاضر فقط در عرصه نقاشی است در معرض عموم همشهریان در سطح شهر قرار داده شود.
در این مراسم از 29 نفر کودک و نوجون افتخارآفرین در عرصه‌های نقاشی، مشاعره، فیلم‌سازی و غیره تجلیل شد.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار