کد خبر: ۲۴۶۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴ 15 June 2016


شهردار کرج از آغاز تجهیز کارگاه‌های عمرانی پروژه بزرگراه شمالی کرج خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی ترکاشوند در مراسم افتتاح خانه ملت استان البرز و تقاطع غیرهمسطح شهید کیانپور که پیش از ظهر چهارشنبه انجام شد، به مطالعات طرح جامع حمل و نقل ترافیک کرج اشاره کرد و گفت: دلیل احداث تقاطع غیرهمسطح شهید کیانپور حجم بالای ترافیک در خیابان شهید بهشتی بود.

ترکاشوند با تاکید بر اینکه این تقاطع حرکت شرق و غرب و شمال به جنوب را در این منطقه تسهیل می کند، گفت: در حال حاضر رمپ شمال به شرق این تقاطع به صورت غیر همسطح به بهره برداری رسیده است و ظرف پنج ماه آینده رمپ غرب به شمال به صورت زیرگذر احداث می شود.

وی اعتبار این پروژه را ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: ۱۹ میلیارد تومان برای اجرای فاز نخست این پروژه هزینه شده است.

شهردار کرج به وجود ایستگاه مترو در محل این پروژه که مشکلاتی را ایجاد کرده بود اشاره کرد و گفت: وجود ایستگاه مترو مشکلات زیادی را برای اجرای این پروژه به همراه داشت چراکه باید مسائل فنی مربوط به مترو رعایت می شد.

کلنگ زنی پروژه بزرگراه شمالی کرج با حضور مقامات کشوری

ترکاشوند با اشاره به احداث ساختمان خانه ملت، گفت: این طرح در دوره دوم شورای شهر کرج مطرح و در دوره چهارم به اجرا درآمد این خانه متعلق به مردم و ملت بوده و برای تسهیل امورات آنان احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه ساختمان خانه ملت با متراژ ۲ هزار ۴۰۰ متر مربع در شش طبقه احداث شده است، گفت: در این ساختمان نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری مستقر می شوند.

شهردار کرج با اشاره به رضایت شهروندان از تقاطع های غیرهمسطح احداث شده در سطح شهر که منجر به کاهش ترافیک شده است، افزود: این پروژه ها با مشارکت مدیریت شهری، نمایندگان مردم کرج در مجلس شورای اسلامی و استانداری البرز احداث شده است.

وی با تاکید بر لزوم همکاری دولت و مدیریت شهری کرج در اجرای امتداد پروژه بزرگراه شهید همت، گفت: مقرر شد ادامه این پروژه از منطقه خط چهار حصار به بعد توسط شهرداری کرج اجرا شود.

ترکاشوند با تاکید بر اینکه انتخاب پیمانکار این پروژه شانزده ماه به طول انجامید، گفت: مقرر شد کلنگ زنی این پروژه با حضور یکی از مسئولان کشوری انجام شود.

بزرگراه شمالی کرج مقرر است از انتهای اتوبان شهدای البرز - وردی بیلقان - وحدت شهر عبور کرده و از شمال شهر کرج به عنوان یک کنار گذر شمالی به اتوبان قزوین متصل شود، وی با اشاره به عدم وجود راه موازی با بزرگراه کرج - قزوین که مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است، گفت: با احداث پروژه بزرگراه شمالی ۵۰ درصد از ترافیک مسیر اتوبان کاهش می یابد.

احداث تقاطع غیرهمسطح مهرویلا در سال جاری

شهردار کرج با بیان اینکه ۸۰۰ تا یک‌هزار میلیارد تومان هزینه اجرایی این پروژه است، از آغاز تجهیز کارگاه های این پروژه خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت این پروژه ملی در کاهش ترافیک، نیازمند توجه ویژه در این حوزه هستیم.

وی با اشاره به طرح مجلس که استقلال مالی شهرداری ها را تضعیف می کند، گفت: موضوع استقلال مالی شهرداری ها با توجه به اهمیت آن در سال ۶۲ به تصویب رسید اکنون پس از گذشت ۳۳ سال باید درآمدها به حساب خزانه دولت واریز شود.

ترکاشوند با تاکید بر اینکه این موضوع به نوعی گرفتن استقلال از شهرداری ها است، گفت: از نمایندگان مردم کرج در مجلس شورای اسلامی درخواست می کنیم این امر را پیگیری کرده تا شهرداری ها به سمت دولتی شدن پیش نروند.

«پزشکیان» غایب مراسم افتتاح پروژه تقاطع «شهید کیانپور»

وی در مورد تقاطع غیرهمسطح مهرویلا که پس از بزرگراه صدر - نیایش بزرگترین تونل شهری کشور محسوب می شود، بیان کرد: توافقات مربوط به اراضی پردیس کشاورزی برای ادامه این پروژه انجام شد.

شهردار کرج در پایان با تاکید بر اینکه بر اساس برنامه ریزی های موجود باید این پروژه تا آذر سال آینده به بهره برداری می رسید، گفت: تلاش می کنیم تا آذرماه سال جاری این پروژه افتتاح شود، همچنین پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان شهید آجرلو نیز در اسفندماه سال جاری به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، روز گذشته در سطح شهر بنری مبنی بر حضور یکی از مقامات کشوری برای شرکت در افتتاح پروژه های مدیریت شهری کرج نصب شده بود. طبق اعلام شهرداری کرج مقرر بود مسعود پزشکیان نائیب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در این مراسم حضور یابد ولی این مهم محقق نشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار