کد خبر: ۲۴۸۸۱۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷ 20 June 2016


شهردار کرج گفت: طرح احداث بزرگراه شمالی کرج باید به عنوان یک پروژه عمرانی ملی از سوی همه دستگاه‌ها نگاه شود.

علی ترکاشوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد و همچنین همجواری با پایتخت و رشد جمعیت بیش از 3 درصد، همواره با معضل ترافیک درون و برون‌شهری روبه‌رو بوده است.

وی افزود: بخش مهمی از ترافیکی که به استان البرز و شهرستان کرج تحمیل می‌شود، مربوط به ترافیک شدید در آزادراه تهران ـ کرج است و روزانه ده‌ها هزار خودرو در این محور تردد می‌کنند.

شهردار کرج تصریح کرد: برای برون رفت از ترافیک سنگین در محور کرج ـ تهران، لازم بود که آزادراه به صورت موازی احداث شود که این امر با ادامه بزرگراه همت تا کرج در دست انجام است.

ترکاشوند با تاکید بر اینکه مدیران باید نگاه بلند مدت داشته باشند، گفت: اگر پروژه ادامه بزرگراه همت تکمیل شده و فکری برای تخلیه بار ترافیکی این محور نداشته باشیم، شهرستان کرج با گره ترافیکی بسیار بزرگی در ابتدای شهر روبه‌رو می‌شود.

وی افزود: در همین راستا طرح احداث بزرگراه شمالی کرج در دست اجرا قرار گرفت که به طور قطع به دلیل وسعت کار و اعتبارات مورد نیاز یک ابرپروژه بزرگ و در سطح ملی است.

شهردار کرج بیان داشت: این بزرگراه که بیش از 17 کیلومتر به طول می‌انجامد و در بررسی‌های کارشناسی زمانی در حدود چهار سال برای احداث آن در نظر گرفته شده است که مدیریت شهری مرکز استان البرز تمام توان خود را برای تکمیل و بهره‌برداری سه ساله از این طرح به میدان آورده است.

ترکاشوند افزود: برای این بزرگراه 11 تقاطع غیرهمسطح و 22 عرشه پیش‌بینی شده و اگر دستگاه‌های مختلف همراهی لازم را با شهرداری کرج به عنوان متولی اصلی پروژه داشته باشند، در طول سه سال این طرح که یک ابرپروژه ملی است به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار داشت: بزرگراه شمالی کرج بر اساس نقشه‌هایی طراحی شده از ابتدای شهر آغاز و با عبور از چهار منطقه و شمال شهرستان کرج، در نهایت در غربی‌ترین نقطه این شهرستان و در میانه آزادراه کرج – قزوین به پایان می‌رسد.

شهردار کرج تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پروژه، بخش زیادی از ترافیک درون شهری کرج برطرف می‌گردد، ضمن اینکه با رسیدن بزرگراه همت به کرج، خودروها برای دسترسی به مناطق مختلف این شهرستان دیگر نیازی نیست که به مرکز شهر و خیابان‌های اصلی رفته و می‌توانند با استفاده از بزرگراه شمالی کرج، به مقصد برسند.

ترکاشوند در پایان اعلام کرد: در حال حاضر در چندین نقطه از مسیر اجرای پروژه فوق، عملیات تجهیز کارگاه انجام شده و با تزریق اعتباری بالغ بر 300 میلیارد تومان، مقدمات اجرای این ابرپروژه در حال انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار