استاندار قزوین گفت:هر مدیری که با تصمیم غلط و ضعیف مانع کسب و کار، تولید و سرمایه گذاری در استان و نارضایتی مردم شود در مسیر تضعیف نظام و دولت گام برداشته است و جایی در استان ندارد.
کد خبر: ۲۶۲۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰ 18 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، فریدون همتی در جلسه اقتصاد مقاومتی که یکشنبه شب در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهارداشت: در شرایطی که یک سرمایه گذار با سختی و مشکلات فراوان جذب می شود تا بتواند در استان شغل و درآمد ایجاد کند به دلیل همکاری نکردن برخی مدیران آنقدر وقفه و مانع در روند کار ایجاد می شود که افراد را فراری می دهیم.

وی افزود: به نظر می رسد در کنترل و نظارت بر امور ضعیف هستیم و نفس سرمایه گذار را می گیریم برای نمونه سرمایه گذاری برای ساخت نیروگاه خورشیدی و فرودگاه در قزوین با وجود آنکه متقاضی داشته هنوز عملیاتی نشده است که جای تاسف دارد.

استاندار قزوین بیان کرد: وقتی سود بانکی ۱۸ درصد اعلام شده هنوز برخی از سودهای ۲۲ درصد صحبت می کنندکه این ناهماهنگی جای تاسف دارد و به نظر می رسد برخی می خواهند به دولت آسیب بزنند.

همتی تصریح کرد: هر مدیری که در مسیر تولید و سرمایه گذاری مانع ایجاد کند از نظر ما تضعیف دولت است و ما این افراد را به عنوان مخالفت با دولت، مردم و نظام تلقی و به مردم معرفی خواهیم کرد.

با مدیریت غلط موجب نارضایتی نشویم

وی اضافه کرد: نباید با مدیریت های غلط موجب نارضایتی مردم شویم و دولت را ناکارآمد جلوه دهیم و در شرایط ویژه کشور امروز به مدیرانی جهادی، جسور و ریسک پذیر نیازمندیم تا برای مثلا یک تغییر کاربری ماهها زمان هدر نرود.

استاندار اظهارداشت:نباید طرح های سرمایه گذاری و تولیدی که به اشتغال و اقتصادکمک میکند به بهانه ضعف قانون در دستگاههای اجرایی قفل شده و متوقف شود لذا اعلام می کنیم اگر مدیری جسارت ندارد و نمی تواند با تضمین ما برای حل و فصل امور از اختیارات استانی استفاده کرده و مشکلات را حل کند میتواند کنار برود و جایش را به مدیرانی قوی بدهد.

در حمایت از مدیران توانمند و سرمایه گذاران حاضرم به زندان بروم

وی گفت: مدیری که جرات تصمیم گیری ندارد برای استان مشکل ساز است و در شرایطی که قوانین با اقتصاد مقاومتی هماهنگی و تناسب ندارد باید بتوانیم با مسئولیت پذیری و تا زمان اصلاح قانون ریسک پذیر باشیم.

همتی بیان کرد: وفتی با تعدیل نیرو، بیکاری، رکود و بی رونقی کسب و کار روبرو هستیم باید از هر کس که برای سرمایه گذاری وارد استان می شود با روی باز و به گرمی استقبال کنیم و زیر پایش فرش قرمز بیندازیم.

وی اظهارداشت: من حاضرم از مدیران ریسک پذیر و شجاع حمایت کنم تا هر جا خلاء و نقص قانونی داریم با مسئولیت شخص استاندار برای تسهیل در امور سرمایه گذاران اقدام کنند و در این مسیر حاضرم به زندان بروم اما گره های سرمایه گذاری برطرف شود.

وی اضافه کرد: مدیران با کار جهادی لازم است با شجاعت، تدبیر و عقل ضمن تسهیل در امور سرمایه گذاران به توسعه استان کمک کنند.

روزمرگی در کار پذیرفته نیست

همتی گفت: کارها دچار روزمرگی شده و سرعت کارها بسیار پایین است لذا از مدیران انتظار دارم هر جا که بخشنامه های اداری دست و پای آنها را بسته و نمی توانند تصمیم بگیرند به ما اعلام کنند تا با تهران هماهنگ کنیم و ما با حمایت جدی از این افراد مسئولیت روان سازی کارها را می پذیریم.

استاندار بیان کرد: از رسانه ها هم درخواست می کنیم هر جا که اهداف اقتصاد مقاومتی محقق نشده موضوع را منعکس کنند تا نقاط ضعف و قوت مدیران مشخص شود.

وی بیان کرد: اگر یک جامعه موفق شده در سایه تدبیر وتفکر مدیران آن است و هر جا عقب مانده از بی تدبیری و ضعف مسئولانش است.

همتی گفت: باید رویه مدیریت تغییر کند و مدیران شجاع و متفکر سرکار باشند و کار را جلو ببرند و از این پس باید در خصوص زنجیره تولید گزارشهایی از سوی سازمان صنعت و جهاد کشاورزی ارائه شود.

وی بیان کرد: ارتباط صنعت با دانشگاه مناسب نیست و باید این ضعف برطرف شود و با ارتباط با سفارت خانه ها بتوانیم سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج را هم شناسایی و جذب کنیم.

استاندار یادآورشد: در جذب سرمایه گذار باید منافع بلند مدت را در نظر گرفته و درست تصمیم بگیریم و در توسعه استان مشارکت کنیم.

همتی با اشاره به مشاهدات خود از کشور سنگاپور اظهارداشت: در این کشور با مشارکت بخش خصوصی یک مجموعه بسیار بزرگ و نفیس از ورزشگاهها را ساخته اند که شبانه روزی دایر است و حتی نظامیان برای آموزش از آن استفاده می کنند و ما هم در استان قزوین با میلیاردها تومان هزینه ورزشگاهی ساخته ایم که هیچ استفاده نمی شود و این تفاوت مدیریت مدبرانه و ضعیف است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار