رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: یکی از مصیبت‌های فرهنگی کشور این است که هیج قشری تحمل شنیدن انتقاد را ندارد.
کد خبر: ۲۶۷۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵ 28 July 2016
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: یکی از مصیبت‌های فرهنگی کشور این است که هیج قشری تحمل شنیدن انتقاد را ندارد.

به گزارش ایسنا، دکترحسن بنیانیان  در سمینار جایگاه فرهنگ و هنر در اقتصاد مقاومتی در استان همدان، اظهار کرد: مشکلات کشور ریشه در فرهنگ و مسائل سیاسی و اقتصادی دارد که باید آن را ریشه‌یابی کنیم.

وی افزود: حل مسائل اقتصادی امروز ایران بخش مهمی از معضلات فرهنگی و اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد و حاشیه‌نشینی را رفع می‌کند.

بنیانیان تصریح کرد: هرشخص باید درخصوص کارکرد خود در اقتصاد و فرهنگ جامعه بگوید که نقش سازنده‌اش بیشتر است یا نقش مخرب سپس بیندیشد چه کارهایی انجام دهد تا نقش سازنده‌اش بیشتر شود به طوریکه باید هر کس این سوال‌ها را در خود عملی کند تا در تحقق اقتصاد مقاومتی موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ و اقتصاد باید در هم آمیخته شوند، تاکید کرد: حتی در طرح‌های ساختمانی هم باید به مسائل فرهنگی توجه کرد این در حالیست که در  طرح‌های مسکن مهر به مسائل فرهنگی توجه نشده است.

وی اظهار کرد: در ایران همه طلبکارانه رفتار می‌کنند و می‌گویند دولت باید مشکلات ما را حل کند در حالیکه باید هرکس به خودش مراجعه کند و به خودش بگوید من چه کاری می‌توانم برای جامعه  خود انجام دهم؟

وی افزود: همه افراد جامعه بازیگران و نقش‌آفرینان اقتصادند اما متاسفانه بهره‌وری در ایران پایین بوده و زیر 40 درصد است.

بنیانیان با اشاره به اینکه فرهنگیان حوصله مباحث اقتصادی را ندارند، تاکید کرد: اگر سازمان تبلیغات اسلامی به بالا بردن بهره‌وری اعتقاد دارد، باید هنرمندان را جمع کند و بگوید که مشکلات و راه حل معضلات اقتصادی چیست چرا که در کشورهای توسعه‌یافته تحول اقتصاد از فرهنگ  آغاز شده است و به آن پایبند بوده‌اند.

وی با انتقاد از عملکرد دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌ها باید دانشجویانی کارآفرین را تحویل جامعه دهند و بدانند صرفا خواندن کتاب‌های درسی و افزایش فارغ‌التحصیلان بیکار تاثیر مطلوبی بر اقتصاد جامعه نخواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار