دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودکان تاکید کرد
دبیر مرجع کنوانسیون حقوق کودکان گفت: توجه به حقوق کودکان و رفع نیاز آنها مهمترین چشم‌انداز است.
کد خبر: ۲۷۰۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴ 02 August 2016
مظفر الوندی صبح امروز در نشست کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استانداری البرز افزود: توجه به حقوق کودکان و رفع نیازهای آنها به غیر از نیازهای عاطفی یکی از مهمترین چشم‌اندازهایی است که ایران در یک برنامه 10 ساله به جد پیگیر آن است.
وی ادامه داد: متأسفانه تاکنون به حقوق کودکان توجه چندانی نشده و نیازهای آنها دیده نشده است، لذا با توجه به اینکه کودکان آینده‌سازان این کشور هستند، الزاما باید توجه ویژه و اساسی به آنها شده و حقوق آنها را رعایت کرد.
این مسؤول با تأکید بر اینکه تاکنون شناسایی 20 حق برای جمعیت 30 درصدی کودکان در کشور انجام شده است، افزود: رعایت حقوق کودکمان به عنوان یک مطالبه باید رعایت شود و تنها نگاه عاطفی داشتن به کودک کافی نیست.
الوندی خاطرنشان کرد: کودک حق زیستن و زندگی کردن دارد، لذا باید از آنها حمایت شده و نباید از این مهم دور بماند.
وی با اشاره به اینکه کودکان توان دفاع از خود را ندارند، افزود: کودکان دور مانده از تحصیل و کودکان کار و خیابان باید حمایت شوند و حق زندگی را باید به آنها داد.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودکان اظهار کرد: در حوزه کودکان نباید هیچ تفاوتی قائل شویم، لذا باید با رعایت تمامی موارد حمایت از کودکان را مدنظر قرار دهیم.
الوندی بر مشارکت‌جویی و به رسمیت شناختن بچه‌ها و نقدپذیری مسؤولان، رویکرد جنسیت محور، خانواده محور و دانش‌بنیان بودن را مهمترین مسائلی عنوان کرد که باید در حمایت از کودکان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار