کد خبر: ۲۷۱۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹ 03 August 2016


رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج گفت: احداث بزرگراه شمالی این شهرستان یک ابرپروژه و یک طرح جهادی است.

سعید فیروزگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: مرکز استان البرز در سال‌های اخیر به دلایل مختلف شاهد موج بزرگ مهاجرت از دیگر استان‌های کشور بوده است.

وی افزود: در حال حاضر نرخ رشد جمعیت در کشور حدود یک درصد و در استان البرز و به ویژه شهرستان کرج بیش از سه درصد است.

نماینده مردم کرج در شورای اسلامی شهر تصریح کرد: در دو دهه اخیر جمعیت کرج از حدود 200 هزار نفر به بیش از دو میلیون نفر افزایش یافته و این امر مشکلات زیادی برای مدیریت استان و مدیریت شهری کرج ایجاد کرده است.

فیروزگاه یکی از مهمترین نیازهای کرج را اصلاح هندسی خیابان‌ها و معابر اصلی و احداث آزادراه‌های جدید عنوان کرد و گفت: متاسفانه مرکز استان البرز که پل ارتباطی پایتخت با 13 استان کشور به شمار آمده و سالانه حدود 16 درصد از بار ترافیکی کشور را راه‌های این شهرستان تحمل می‌کند، از داشتن کنارگذر محروم است.

وی بیان داشت: برای رفع این مشکل برای نخستین‌بار مدیریت شهری کرج با همکاری دستگاه‌های اجرایی در استان البرز طرح احداث آزادراه شمالی را به طول بیش از 17 کیلومتر و اعتبار چند هزار میلیاردی در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج افزود: به طور قطع این پروژه یک کار جهادی و بزرگ است و بدون همکاری و تعامل دستگاه‌های مختلف با مدیریت شهری و به ویژه دستگاه‌های ملی و وزارتخانه‌ها به سرانجام نمی‌رسد.

فیرزوگاه گفت: در صورت بهره‌برداری از آزادراه شمالی کرج که در حقیقت در امتداد بزرگراه همت احداث می‌شود، خودروهای عبوری و همچنین ساکنان بخش‌های شمالی و شمال غربی کرج که مدام به تهران تردد می‌کنند، دیگر نیازی به حضور در خیابان‌های هسته مرکزی شهر ندارند.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر این طرح موجب کاهش هزینه‌های شهروندان، کاهش مصرف سوخت و بالاخره کاهش آلودگی هوا می‌شود و امیدواریم با جدیت همه مسؤولان بتوانیم در مدت زمان پیش‌بینی شده، شاهد تکمیل و افتتاح این ابرپروژه باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار