یک روزنامه نگار جوان کرمانشاهی:
یک روزنامه نگار کرمانشاهی گفت : به فیش‌های حقوقی و نجومی برخی از مدیران در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل فکر می‌کنم ، مغزم سوت مي كشد وقتی می بینم درد مضاعف زمانیست که برخی حتی فیش حقوقی ندارند مانند من خبرنگار !!!!
کد خبر: ۲۷۳۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳ 06 August 2016

داود امامی، از فعالان رسانه ای استان کرمانشاه به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار در گفت وگو با خبرنگار تابناک درکرمانشاه اظهار کرد: به جرات می‌توان گفت که خبرنگاران از آن دسته اقشار جامعه هستند که به اندازه زحمت و تلاشي كه دارند، هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند. به فیش‌های حقوقی و نجومی برخی از مدیران در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل فکر می‌کنم ، مغزم سوت مي كشد وقتی می بینم درد مضاعف زمانیست که برخی حتی فیش حقوقی ندارند مانند من خبرنگار !!!!

وی ابراز داشت: خبرنگاران جز کم درآمدترین و البته زحمت‌کش‌ترین قشر جامعه هستند که بعضی روزها درآمدی برای بردن به خانه ندارند. حتی اکثر خبرنگاران ، صاحب یک خشت خام هم نیستند و با درآمدی زیر 500 هزار تومان بدون مزایا یا حقوقی دیگر با تمام سختیها و اجاره نشین اما شرافتمندانه زندگی میکنند .

امامی با اشاره به روز خبرنگار خاطر نشان ساخت: خبرنگاران و فعالان عرصه خبر، بیش از آنچه در این ایام به تجلیل و تقدیر نیاز داشته باشند، نیازمند و مشتاق شناخت و درک جایگاه شغلی و حرفه ای و توجه به ضروریات این قشر مظلوم و وظیفه شناس هستند.

** کاش معتادان حوزه نوشتار را دریابند

مدیر سایت خبری تحلیلی " استان پنجم " افزود : 17 مرداد روز خبرنگار بهترين فرصتي است كه نگاهي هر چند كوتاه به فعاليت ها ، خدمات و تاثيرات فعالان عرصه رسانه در جامعه داشته باشيم . می‌توان گفت کسی که وارد حوزه نوشتن می‌شود به سادگی نمی‌تواند دست از نوشتن بردارد و به کار دیگری مشغول شود.

داود امامی گفت : افتادن در جرگه خبر و خبرنگاری اتفاق خوبی است که نصیب کمتر کسی می‌شود و نوعی اعتیاد به شمار می‌رود. کاش معتادان حوزه نوشتار را دریابند.

** خبرنگار که باشید حتی نوع نگاه و تفکرت فرق می‌کند

امامی خاطر نشان ساخت : خبرنگار که باشید حتی نوع نگاه و تفکرت فرق می‌کند و به نوعی ذهن خبرنگار با پیرامون خود گره می خورد . اسم خیابان‌ها، خراب بودن آسفالت‌ها، نیمه‌تمام ماندن پروژه‌های عمرانی ، معماری خانه‌ها ، راه رفتن و حرف زدن مردم، زیباسازی شهر، مبلمان شهری، نقاشی‌های دیواری، تکدی‌گران، کودکان کار و خیابان، بازار و باربرانش، اتوبوس‌ها و ستون های بر افراشته ی دیمی چیزی به نام منوریل و .... همه برایت جوری دیگر است .

** مسئولینی که تحمل نقد را ندارند دچار فساد خواهند شد

این نویسنده ی جوان با تاکید بر نقادی و مطالبه گری رسانه ها و نیز نقدپذیری مدیران ، افزود : مسئولینی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئولیت می پذیرد، باید بداند به صرف پذیرش مسئولیت، خود را در معرض نقد مردم قرار می دهند، یا باید نقد را بپذیرد و نقد پذیر باشد و یا مطمئنا ناخواسته دچار فساد خواهند شد این مسئولین اگر سعه صدر خود را افزایش ندهند باید از مسئولیت کنار بروند، البته اگر خدا ترس باشد.

داود امامی در ادامه ابراز داشت : برخی از مسئولین هستند که به محض کوچکترین انتقاد از آنها، در مقام تلافی بر می آیند و از نقد کننده شکایت نموده و یا در پی آزار و اذیت وی می باشند، این موضوع شامل همان عدم بالا بردن آگاهی در جامعه نسبت به نقد است .

امامی اظهار داشت : نقد اعلام خطر و هوشیاری است برای نقد شونده و به معنای اعلام جنگ نیست و نقد را می توان به دارو تشبیح نمود، درد دارد و تلخ است، اما نتیجه ی نهایی آن سلامت بیمار است، نتیجه نهایی نقد هم سلامت نقد شونده و در پی آن سلامت جامعه است

** می خواهم روزنامه نگار باقی بمانم

این روزنامه نگار کرمانشاهی افزود : جا دارد به همه ی خبرنگاران و روزنامه نگارانی که در این سالها همه نوع مشقت و مرارتی را به جان خریدند تا راویانی صادق باشند، نه آنکه قلم شان را به مال دنیا بفروشند و به جای خبرنگار ، روزی نامه نگاری شوند خدا قوت گفت . درود بر همه ی آنهایی که با عشق و خدمت به جامعه وارد عرصه رسانه شده اند و حاضر به پذیرش همه ی مشکلات مالی هستند و میگویند ، میخواهم روزنامه نگار باقی بمانم .


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار