استاندار همدان از اجرای دو تصفیه خانه ملایر و تویسرکان توسط بخش خصوصی خبر داد و گفت: موانع سرمایه‎گذاری در همدان رفع شده است.
کد خبر: ۲۷۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹ 25 April 2015

استاندار همدان از اجرای دو تصفیه خانه ملایر و تویسرکان توسط بخش خصوصی خبر داد و گفت: موانع سرمایهگذاری در همدان رفع شده است.

به گزارش تسنیم ، محمدناصر نیک بخت در آیین کلنگ‌زنی نخستین طرح‌های تولیدی همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری سال گذشته همدان در سالن اندیشه شهرستان رزن با اشاره به برگزاری همایش بینالمللی سرمایهگذاری در سال گذشته اظهار داشت: از محل همایش سرمایه‌گذاری ۴۸ تفاهم‌نامه با بخش خصوصی و فعالان اقتصادی منعقد شد که عملیات اجرایی سه طرح صنعتی در رزن آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۰ میلیون دلار معادل ۹۰ میلیارد تومان از محل تفاهم‌نامه‌های همایش سرمایه‌گذاری صادر شده است، افزود: دو پروژه تصفیه‌خانه تویسرکان و ملایر برای اجرا به بخش خصوصی واگذار شده که برای اجرای آن به ترتیب ۳۰ و ۴۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

نیک بخت با اعلام اینکه یکی دیگر از تفاهمنامه‌های منعقد شده در همایش سرمایهگذاری همدان احداث میدان میوه و تره‌بار همدان بود، عنوان کرد: بخش خصوصی متقاضی برای احداث میدان یوه و ترهبار همدان در مناقصه موفق شده و امیدواریم که به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه باشیم که برای اجرا به ۱۷۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه به نتیجه رسیدن تفاهمنامه‌های بعدی از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی میشود، تاکید کرد: بانک‌های استان همدان در زمینه حمایت از سرمایه‌گذار همراهی و همکاری خوبی داشتند که امیدواریم از این پس نیز ادامه داشته باشد.

وی با اعلام اینکه جواز تاسیس واحدهای صنعتی و تولیدی در استان همدان دو ساعته صادر می‌شود، بیان کرد: استان همدان آمادگی لازم را برای سرمایه‌گذاری دارد و امیدواریم بخش خصوصی فعلی استان سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی که توان و صلاحیت لازم را برای سرمایه‌گذاری دارند معرفی کنند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه همکاری و همراهی بخش خصوصی و دولتی مصداق تبلور شعار سال است، اظهار داشت: شعار سال گذشته تمام‌شدنی نبوده و اقتصاد و فرهنگ در یک سال نیز عملیاتی نمیشود، از سوی دیگر باید در راستای تحقق شعار امسال و سیاستهای اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه نجات اقتصاد کشور و معیشت مردم با همت و تلاش بخش خصوصی محقق میشود، تصریح کرد: به دور از شعار باید در خدمت بخش خصوصی بوده و بتوانیم از این بخش که توان نجات اقتصاد کشور را دارد حمایت کنیم.

استاندار همدان با بیان اینکه حمایت از سرمایهگذار به عنوان اولویت اصلی در استان همدان اعلام شده و تمامی مدیران همسو با این سیاست تلاش میکنند، افزود: تمامی نهادها و دستگاه‌ها در استان همدان حامی و پشتیبان سرمایه‌گذار و بخش خصوصی هستند.

وی با اعلام اینکه دولت امکان سرمایهگذاری در کشور را ندارد، بیان کرد: بدون بخش خصوصی، جلب اعتماد بخش خصوصی و رضایتمندی بخش خصوصی، سرمایه‌گذاری در استان به نتیجه نمی‌رسد.

نیک بخت با اشاره به اینکه بخش خصوصی آرزو دارد در صورت وجود زمینه مساعد برای سرمایه‌گذاری اقدام کند، بیان کرد: بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری می‌تواند وارد شده و از حمایت‌های استان همدان برخوردار شود.

عملیات اجرایی سه طرح بزرگ صنعتی با سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در شهرستان رزن آغاز شده و پس از بهره‌برداری برای ۲۹۸ منفر اشتغالزایی دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار