کد خبر: ۲۷۸۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹ 16 August 2016

در دیدار مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با شهردار زاهدان بر لزوم همکاری بیش از پیش تمامی دستگاه‌ها و ادارات تاکید شد.

در این دیدار مسگرانی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر توجه به اقتصاد مقاومتی، باید تمامی دستگاه‌ها و ادارات به فراخور وظیفه‌ای که دارند در این مسیر تلاش مضاعفی را از خود نشان دهند.

مسگرانی گفت: حفظ اولویتهای فرهنگی استان و اجرای کارهای نو و خلاقانه در راستای اجرای امور باید همواره مد نظر تمام دستگاه‌ها و ادارات قرار داشته باشد.

وی گفت: فرهنگسازی در امور مختلف به جهت ارتقای سطح کیفی زندگی شهروندان امری بسیار مهم و ضروریست که در این راستا می‌طلبد تمامی دستگاه‌ها همکاری خود را با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تقویت کنند.

وی اقدامات و همکاریهای شهرداری زاهدان را در عرصه‌های فرهنگی بسیار خوب توصیف کرد و افزود: نگاه شهرداری زاهدان به مسائل شهری بسیار خوب و روشن بینانه بوده که در این مسیر مباحث فرهنگی، دینی و مذهبی به شکلی خاص مور توجه قرار گرفته است که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی برگزاری تئاترهای خیابانی با موضوعات فرهنگی و شهرنشینی و تاثیرات آن را بر مردم به عنوان یک امر مثبت مورد ارزیابی قرارداد و گفت: از طریق هنر و اجرای برنامه‌های طنز می‌توان بسیاری از مسائل را در بین مردم نهادینه کرد و با توجه به وجود اماکن مناسب در سطح شهر از جمله پارکها و سایر فضاهای فرهنگی موجود می‌توان در جهت اجرای تئاترها و نمایشهای خیابانی با موضوعات شهری گامهای موثری برداشت.

در ادامه شهردار زاهدان نیز با بیان مطالبی پیرامون مباحث فرهنگی، تلاش در این عرصه را برای تمامی دستگاه‌ها مهم و ضروری دانست و گفت: شهر زاهدان در ابعاد مختلف دچار مشکلات و ضعفهایی است که برای رفع آنها همکاری و تعامل بیش از پیش تمامی ادارات و دستگاه‌ها را می‌طلبد و ما امیدواریم تمام مسئولین و مدیران شهری با نگاه ویژه‌ای به مباحث فرهنگی ورود پیدا کنند و همیار شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه باشند.

دکتر سیدالحسینی گفت: شهرداری زاهدان در اجرای برنامه‌هایش به مسائل فرهنگی و مذهبی توجه ویژه‌ای داشته و سعی کرده تا در نقاط مختلف شهر این موضوع را رعایت و اجرا کند که به طور مثال می‌توان به اجرای پروژه‌ی میدان امام حسین(ع)، نصب المان میدان امام رضا(ع) و چند پروژه‌ی دیگر اشاره کرد.

وی از اجرای پروژه‌ی دروازه قرآن شهر زاهدان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با توجه به اینکه تمامی جوانب، هزینه‌ها و طراحی این پروژه در سطح ملی دیده شده لذا می‌توان از آن به عنوان یکی از مهمترین و بزرگترین پروژه‌های فرهنگی و مذهبی در مقیاس کشوری یاد کرد و این نه فقط به صورت یک المان در ورودی شهر بلکه به عنوان یک مکان فرهنگی با داشتن امکانات مختلف رفاهی می‌تواند به صورت یک نماد برای زاهدان مطرح شود و حتی برد جهانی هم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در زاهدان اماکنی با موضوعات مذهبی و فرهنگی کمتر دیده شده است گفت: با توجه به وجود فرهنگ غنی در این منطقه، باید با استفاده از ظرفیتهای خوبی که وجود دارد در راستای شناساندن چهره‌ی واقعی و مثبت این استان تلاش کرد لذا نامگذاری یک روز به نام روز زاهدان و انتخاب این شهر به عنوان پایتخت وحدت ایران اسلامی که از سوی شهرداری زاهدان مطرح شد، توانست به عنوان یک حرکت بزرگ در عرصه‌ی فرهنگی انعکاس بسیار مثبتی در سطح کشور داشته باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار