استاندار قزوین:
استاندار قزوین در سخنرانی قبل از خطبه های نمازجمعه گفت: در دوره پسا برجام، فضای اقتصادی جامعه در حال تحول است و مردم نتایج آن را خواهند دید.
کد خبر: ۲۸۵۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱ 27 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین فریدون همتی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قزوین گفت: بنای دولت تدبیر و امید، چاپ پول بدون پشتوانه نیست بلکه تصمیم دولت یازدهم حرکت در ریل و مسیر قانون، عقلانیت و اقدامات کارشناسی است.

همتی به مناسبت هفته دولت و تبیین و تشریح خدمات و دستاوردهای دولت تدبیر و امید در جمع نمازگزاران حاضر در مسجد النبی (ص) قزوین افزود: دولت تدبیر و امید با روش های کارشناسی شده توام با عقلانیت و منطق کارهای خود را پیش می برد و برای حل مشکلات اقتصادی و رفع های تنگناهای خود و به منظور پرداخت های مالی اقدام به چاپ اسکناس بدون پشتوانه نمی کند.

استاندار قزوین تصریح کرد: در پسابرجام، فضای اقتصادی جامعه در حال دگرگونی است اما باید دانست
مشکلات اقتصادی کشور با بخشنامه و دستورالعمل حل نمی شود بلکه در این زمینه باید برنامه ریزی داشت و تلاش شبانه روزی کرد.

وی در ادامه یاد و خاطره شهیدان رجایی و با هنر را که سالگرد شهادت آنها به عنوان هفته دولت نام نهاده شده را گرامی داشت و گفت: این دو شخصیت بزرگوار الگوی همه کارگزاران نظام جمهوری اسلامی به شمار می روند.

همتی خدمت صادقانه و خالصانه به مردم را از وظایف اصلی کارگزاران نظام و دولتمردان عنوان کرد و یادآورشد: مردم در کنار لطف و عنایت خداوند، دین مبین اسلام و رهبری ولی فقیه از عناصر اصلی پیروزی انقلاب اسلامی و حفظ آن هستند.

استاندار قزوین در ادامه به توطئه های دشمنان از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون اشاره کرد و افزود: دشمن پس از ناکامی در رویارویی نظامی و سایر اقدام ها از جمله شبیخون فرهنگی برای ضربه زدن به کشور و شکست نظام جمهوری اسلامی به فشارهای اقتصادی و تحریم ها روی آورد.

وی ادامه داد: دشمن در این خصوص به دروغ ایران را به ساخت بمب اتمی متهم ساخت و علیه کشور قطعنامه های متعددی را صادر کرد و در دنیا علیه ما هجمه و جنگ روانی به راه انداخت و اجماع جهانی ایجاد کرد.

نماینده عالی دولت در استان قزوین با بیان اینکه برجام اجماع جهانی علیه ایران را ناکام گذاشت، گفت: اجماع دشمن علیه ایران به گونه ای بود که هیچ کشوری جرات تعامل و انجام معامله های اقتصادی با ما را نداشت اما به لطف خداوند و با تدبیر هوشمندانه مقام معظم رهبری و تلاش دولت با پشتیبانی مردم در مذاکرات هسته ای با قدرت های جهانی سربلند بیرون آمدیم و دشمن را خلع سلاح کردیم.

استاندار قزوین، اجرایی کردن برجام را سخت تر از مذاکرات و توافق عنوان کرد و افزود: دولت در مرحله اجرای برجام نیز به حمایت های مردم و پشتیبانی سایر قوا و نهادهای نظام نیازمند است تا کشور بتواند این مقطع حساس را نیز با موفقیت پشت سر بگذارد.

همتی با بیان اینکه توطئه کاهش قیمت نفت و همچنین تحریم ها فشارهای زیادی را به دولت تدبیر و امید وارد ساخت و درآمدهای کشور را با کاهش روبرو کرد یادآورشد: دولت یازدهم با وجود کمبود منابع و درآمدهای خود علاوه بر صحنه بین الملل در داخل نیز توانست ثبات و آرامش را در بازارها ایجاد کرده و نرخ تورم را تک رقمی کند و در کنار آن نیز به خوبی نیازهای مهم مردم از جمله در بخش امنیت، آموزش و سلامت و درمان را تامین کند.

وی بیان کرد: با سخنرانی و دستورالعمل نمی توان حوزه اقتصادی را فعال کرد بلکه باید به سمت جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی پیش رفت اما آرامش و امنیت کشور ما که حاصل تلاش دولت و سایر قوا، وجود پربرکت رهبری معظم انقلاب، اقتدار نیروهای نظامی و امنیتی و هوشیاری مردم می باشد در حالی است که دشمنان، کشورهای اطراف ما را یکپارچه در جنگ و درگیری و آتش کرده اند.

استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود به استقبال خارجی ها برای سرمایه گذاری در ایران از جمله در استان اشاره کرد و گفت: با رفت و آمد هیات های خارجی به قزوین شاهد ۳۷۰ میلیون دلار سرمایه گذاری در استان خواهیم بود، در حالی که از سال ۱۳۵۲ تا پیش از برجام در مجموع ۵۲۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در قزوین جذب شده است.

وی در ادامه به خدمات صورت گرفته دولت در بخش کشاورزی در قزوین اشاره کرد و افزود: خرید تضمینی ۲۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان در سال جاری در حالی رخ داده که این رقم در سال های نه چندان دور از ۱۲ تا ۱۳ هزار تن تجاوز نکرده بود.

نماینده عالی دولت در استان قزوین گفت: با وجود همه محدودیت ها و تنگناهای مالی دولت در سه سال گذشته، در این مدت شاهد تجهیز ۵ هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان به روش های آبیاری مدرن در راستای افزایش تولید و صرفه جویی در مصرف آب بوده ایم.

وی اضافه کرد: در دستور کار داریم تا با همکاری وزارت جهاد کشاورزی با مشارکت بخش خصوصی و کشاورزان ظرف امسال و سال آینده ۴۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان را زیر پوشش شبکه آبیاری مدرن قرار دهیم و همچنین میزان گلخانه های خود را از ۵۰ هکتار به ۱۸۵ هکتار افزایش دهیم.

همتی در ادامه از آغاز اجرای طرح انتقال آب شرب از سد طالقان به ۱۴ شهر و ۲۰۰ روستای استان با هفت هزار میلیارد ریال اعتبار با مشارکت بخش خصوصی در جریان سفر رئیس جمهوری به قزوین خبر داد و گفت: اجرای این طرح مشکل تامین آب شرب استان را مرتفع می کند و باعث صرفه جویی و تنفس سفره های آب زیرزمینی که در سال های اخیر فشار زیادی به آنها وارد شده می شود.

استاندار قزوین گفت: سالیانه ۸۰۰ میلیون متر مکعب از سفره های زیرزمینی خود برداشت آب اضافه داریم که اگر شاهد اجرای روش های آبیاری مدرن و تداوم کنترل مصرف چاه ها باشیم این میزان به عنوان ذخیره و صرفه جویی باقی خواهد ماند.

همتی اضافه کرد: بنا داریم در راستای کنترل برداشت اضافه آب از منابع زیر زمینی، امسال یک هزار و ۵۰۰ حلقه چاه به کنتور هوشمند مجهز سازیم.

وی با اشاره به احداث دو سد نهب و بالاخانلو در شهرستان های تاکستان و بوئین زهرا، اظهار امیدواری کرد با تکمیل کار ساخت این دو طرح و آبگیری آنها به ترتیب ظرف امسال و سال آینده، بخش دیگری از مشکل کمبود آب شرب و کشاورزی استان مرتفع شود.

همتی در بخش دیگری از صحبت های خود یادآور شد: در هفته دولت شاهد بهره برداری از ۸۷۱ طرح مختلف اقتصادی با ۱۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار و اشتغال زایی یک هزار و ۲۰۰ نفر شاهد بوده یا خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در استان قزوین، رتبه کشور را در جذب سرمایه گذاری خارجی را نامناسبت دانست و گفت:برای سرعت بخشیدن به رشد و توسعه خود باید شاهد جذب سرمایه های خارجی باشیم و در همین راستا یکی از اولویت های جدی مدیریت ارشد استان متمرکز این موضوع شده است.

استاندار قزوین گفت: باید وحدت و انسجام خود را تقویت کنیم و انتقاد به دولت هم منصفانه، سازنده و همراه با راهکار باشد تابه اهداف عالیه دست پیدا کنیم.

همتی اضافه کرد: راه نجات کشور تکیه بر ظرفیت های داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید ویژه مقام معظم رهبری است و در مسیر توسعه و تعالی کشور و استان باید از هرگونه جدایی و تفرقه، دوقطبی کردن جامعه پرهیز کرد و همه بر مبنای قانون و زیر چتر رهبری حرکت کنیم.

استاندار قزوین اضافه کرد: دولت تدبیر و امید در مسیر رهبری گام برمی دارد و در این راه به کمک و مشارکت مردم نیازمند است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار