مريم قهرماني صارم عضو شوراي شهر كرج:
مریم قهرمانی‌صارم عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: مدیران شهری مرکز استان البرز باید قدردان صبوری مردم بوده و از آنها به دلیل صبری که در برابر اخلال در عبور و مرور به واسطه اجرای طرح‌های عمرانی دارند، تشکر کنند.
کد خبر: ۳۱۲۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲ 17 October 2016
مریم قهرمانی‌صارم اظهار داشت: اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی در محیط شهری و در محل سکونت و رفت‌ و آمد شهروندان، به طور قطع به صورت موقت عوارض و آسیب‌هایی دارد که ناچار به تحمل آنها هستیم.
وی افزود: به عنوان نمونه زمانی که قرار است یک خیابان از نظر مهندسی بازسازی، بهسازی و یا نوسازی شود، برای ساعات و حتی چند روز شاهد اخلال در رفت و آمد شهروندان و عبور و مرور خودروها از این خیابان هستیم.
عضو کمسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: ما یا باید این شرایط را به طور موقت تحمل کرده و یا اینکه از اجرای طرح‌های عمرانی و پروژه‌های کلان خودداری کنیم که به طور قطع گزینه نخست مطلوب و منطقی است.
قهرمانی‌صارم گفت: در زمان اجرای طرح‌ها و پروژه‌هایی از این دست که در محل سکونت و معابری عمومی انجام می‌شود، مردم بیشترین سختی‌ها را تحمل می‌کنند و اگر آنها صبور نبوده و با مدیران شهری همکاری و تعامل لازم را نداشته باشند، نمی‌توان کارها را برای رفع مشکلات شهر به موقع اجرایی کرد.
وی بیان داشت: بنابراین باید مدیران شهری با همکاری رسانه‌ها، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی لازم را به شهروندان داشته باشند، زیرا نمی‌توان از مردم انتظار داشت که اخلال در عبور و مرور را بدون آنکه از دلایل آن مطلع باشند، تحمل کنند.
نماینده مردم کرج در شورای اسلامی شهر در ادامه با اشاره به پروژه‌های عمرانی در حال اجرا در مرکز استان البرز گفت: کرج یکی از کلانشهرهای بزرگ و اصلی کشور است که با معضل ترافیک دست و پنجه نرم می‌کند.

* مهاجرت گسترده یکی از دلایل اصلی ترافیک در کرج است

قهرمانی‌صارم گفت: یکی از اصلی‌ترین دلایل ترافیک‌ در کرج، مهاجرت گسترد به مرکز استان البرز، افزایش چشم‌گیر جمعیت طی یک دهه اخیر و متناسب نبودن معابر و خیابان‌های اصلی و فرعی با تعداد خودروها و جمعیت این شهرستان است.
وی ادامه داد: اگر در مدیریت شهری نگاه کلان و بلند مدت برای رفع معضل ترافیک وجود نداشته باشد، تا چند سال دیگر، ترافیک کرج قفل می‌شود.
عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: به همین دلیل در دوره چهارم شورای اسلامی مرکز استان البرز، نگاه ویژه‌ای به معضل ترافیک داشته و خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در این حوزه انجام شده است که بخش مهمی از اثرات آن را مردم به خوبی در سطح شهر شاهد هستند.
قهرمانی‌صارم افزود: به عنوان نمونه با مصوبات و پیگیری‌های شورای اسلامی شهر و اقدامات شهرداری، در حال حاضر شاهد احداث و عملیات اجرایی پروژه‌های متعدد عمرانی از قبیل تقاطعات غیر همسطح متعدد، چند پروژه زیرگذر و به ویژه تونل مهرویلا در سطح شهر کرج هستیم.
 
 
 
وی تصریح کرد: طراحی، تدوین، و تصویب و اجرای این پروژه‌ها با نگاه کلان و بلند مدت پیگیری شده و به طور قطع پس از تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها و طرح‌ها که بخش‌هایی از آن انجام شده، شاهد تسهیل در رفت و آمد خودروها و کاهش مطلوب ترافیک در کرج خواهیم بود.
نماینده مردم کرج در پارلمان شهری گفت: نکته‌ای در زمان اجرای طرح‌های فوق نهفته بوده و آنهم محدودیت‌هایی است که در حوزه عبور و مرور شهروندان طی اجرای پروژه‌ها ایجاد می‌شود.
قهرمانی‌صارم بیان داشت: در اکثر قریب به اتفاق این موارد، مردم همراهی و تعامل و همکاری خوبی با مدیریت شهری داشته و اخلال ایجاد شده در زمان اجرای طرح‌ها را تحمل می‌کنند و به همین دلیل لازم است که مدیران شهری از صبر و حوصله و بردباری مردم ساکن کرج تشکر کنند.

* کرج نیازمند توسعه زیرساخت‌ها است

وی افزود: کرج به واسطه رشد جمعیت کم نظیری که دارد و تحمل بیشترین ضریب افزایش جمعیت، نیازمند سرعت بخشیدن در پروژه‌های زیر ساختی بوده و نیاز است که مدیریت شهری در این زمینه با روحیه جهادی وارد میدان شود.
عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: از جمله نیازهای ضروری مرکز استان البرز، تسهیل در عبور و مرور شهری و روان‌سازی ترافیک است، زیرا معابر فعلی ما تناسب چندانی با حجم خودروها ندارد، لذا احداث تقاطعات غیر همسطح برای کاهش میزان توقف و بالابردن سرعت تردد خودروها از نیازهای اصلی امروز و آینده این شهرستان به شمار می‌آید.

* ترافیک را می‌توان به یک موجود زنده تشبیه کرد

قهرمانی‌صارم با بیان اینکه می‌توان ترافیک را به یک موجود زنده تشبیه کرد، گفت: اگر ما با این دید به ترافیک نگاه کنیم، در می‌یابیم که برای برون‌رفت از معضلات و مشکلات فعلی، نیازمند تدوین، تصویب و بهره‌مندی از یک طرح جامع ترافیکی هستیم.
وی ادامه داد: لحاظ کردن مهندسی دسترسی در مقوله ترافیک، به طور این پازل را تکمیل خواهد کرد.
نماینده مردم کرج در شورای اسلامی شهر اظهار داشت: خوشبختانه در دوره چهارم شورای شهر نگاه بلند مدت و کلان به موضوع ترافیک وجود داشته و اثرات این شیوه را می‌توان در اجرا و بهره‌برداری از پروژه‌هایی مشاهده کرد که بار ترافیکی در مرکز استان البرز را به شدت کاهش داده است
قهرمانی‌صارم در ادامه با اشاره به احداث بزرگراه شمالی و بازگشایی برخی معابر همانند بلوار سربازان گمنام در اجرای این طرح گفت:‌ این بزرگراه به طور موازی با شریان‌های اصلی شهر احداث می‌شود و می‌تواند مسیر جایگزین بسیار مناسبی برای مسافرت‌های غرب به شرق و بالعکس به شمار آمده و به طور قطع بار ترافیک معابر اصلی کرج را کاهش خواهد داد.
* ضرورت تسریع در احداث بزرگراه شمالی کرج
وی بیان داشت: بزرگراه شمالی کرج پس از تکمیل و بهره‌برداری بار بسیاری از ترافیک آزادراه تهران کرج به ویژه در حد فاصل پل‌کلاک تا پل حصارک را کاهش خواهد داد، ضمن اینکه این پروژه در حقیقت یک پروژه شهری است، اما منافع و عایدات ملی در حوزه ترافیک خواهد داشت.
عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج افزود: به همین دلیل نیاز است که در اجرای این ابرپروژه و طرح بزرگ تسریع شود، زیرا تسریع در بهره‌برداری و افتتاح بزرگراه شمالی کرج، هزینه‌های بسیاری را از دوش مردم و کشور بر می‌دارد.
قهرمانی‌صارم تصریح کرد: به واسطه حجم بالا و تعدد پروژه‌های عمرانی در کرج، در دوره‌ای که در بحث درآمدی شهرداری‌ها دچار معضلاتی هستیم، اقدامات خوبی با همراهی و تعامل شورای اسلامی شهر و شهرداری کرج در حوزه اجرا صورت گرفته است.
وی گفت: به عنوان نمونه با اتخاذ تصمیماتی از قبیل بهره‌مندی از تسهیلات بانکی، تلاش شد تا اعتبارات مورد نیاز برای اجرای پروژه‌ها و طرح‌های فوق که تمام آنها از جمله طرح‌های زیرساختی است، تأمین شود.
نماینده مردم کرج در شورای اسلامی شهر افزود: هدف اعضای شورای اسلامی شهر کرج در دوره چهارم و مدیریت شهری، تسریع در اجرای پروژه‌های کلان است تا بتوانیم عقب‌ماندگی‌های موجود را با نگاهی کارشناسی شده برطرف کنیم و به طور قطع در این میان نقش شهروندان در همراهی با مجموعه مدیریت شهری و صبوری آنان در محدودیت‌های ترافیکی قابل تقدیر است و باید از شهروندان تشکر کرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار