هفت تن از چهره‌های شاخص ورزش استان قم در میادین جهانی 2016 موفق به کسب مدال برای ورزش قم و کشورمان شدند.
کد خبر: ۳۲۸۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳ 13 November 2016
به گزارش تابناک قم، امسال با حضور ورزشکاران پرتوان استان قم در ترکیب تیم‌های ملی اعزامی به میادین مختلف برون‌مرزی نظیر بین‌المللی، آسیایی و جهانی مدال‌های متنوعی نصیب ورزش استان قم شده و تعداد زیادی از این مدال‌ها از مسابقات جهانی برای نخستین‌بار کسب شد.

رئیس گروه توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره کل ورزش و جوانان استان قم به خبرنگار فارس گفت: در بسیاری از رشته‌های ورزشی فعال در قم، امسال برای نخستین‌بار، استان قم مدال‌هایی از مسابقات آسیایی و جهانی کسب کرد مدال‌هایی که تا کنون کسب آنها در تاریخ ورزش قم سابقه نداشته است.

حمید نریمان اضافه کرد: برای نخستین مدال برنز از جام جهانی فوتسال نصیب ورزش قم شد، نخستین برنز از پومسه قهرمانی جهان به دست آمد، نخستین برنز از بازی‌های ساحلی آسیا کسب شد، نخستین برنز از کشتی آلیش قهرمانی جهان در ویترین افتخارات ورزش قم قرار گرفت اما مدال طلای کاراته جهان و مدال نقره مسابقات کاتا جودو قهرمانی جهان حاصل تلاش سه قهرمانی است که پیش از این نیز در مسابقات جهانی افتخارآفرین شده بودند.

حسن‌زاده فوتسالیست‌ افتخار‌آفرین قم در کسب برنز جام جهانی

علی‌اصغر حسن‌زاده ملی‌پوش فوتسال استان قم به عنوان نخستین ورزشکار این رشته در کسب مقام سوم و مدال برنز رقابت‌های جام جهانی فوتسال در سال 2016، نخستین ورزشکاری بود که در این مراسم در حضور مسوولان ارشد استان قم مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفت.

این در حالی است که رقابت‌های جام جهانی فوتسال در سال 2016 با حضور 24 تیم برتر از قاره‌های مختلف دنیا به میزبانی کشور کلمبیا به انجام رسید و برای نخستین‌بار تیم ملی فوتسال کشورمان توانست رتبه سوم را در تمام ادوار جام جهانی به خود اختصاص بدهد.

فوتسال ایران در پنج دوره از مسابقات جام جهانی فوتسال در سال‌های 1992، 2000، 2008، 2012 و 2016 حضور داشته و تنها دو بار موفق به کسب مجوز حضور در جمع چهار تیم برتر مرحله پایانی را به دست آورده و یک عنوان سومی و یک عنوان چهارمی کسب کرده است.

از آخرین حضور ایران در جمع چهار تیم برتر جام جهانی فوتسال دقیقا 24 سال گذشت یعنی در سال 1992 به میزبانی کشور هنگ کنگ بود که تیم ملی فوتسال ایران موفق به حضور در جمع چهار تیم برتر جام جهانی فوتسال شد و این موفقیت را در جام جهانی 2016 به میزبانی کشور کلمبیا تکرار کرد و همراه با علی‌اصغر حسن‌زاده ملی‌پوش فوتسال قم با شکست پرتغال در دیدار رده‌بندی برای نخستین‌بار رتبه سوم این جام را کسب کرد و افتخار آن نصیب ورزش قم نیز شد.

موفقیت مختاری در کسب مدال برنز وکوتورین قهرمانی جهان

فیروز مختاری ورزشکاری است که امسال به نمایندگی از قم در مسابقات جهانی 2016 سبک وکوتورین رزمی در کشور ویتنام به میدان رفت و توانست با توانمندی‌های خود در جدال با حریفان شرکت کننده از کشورهای مختلف به مقام سوم و نشان برنز جهان دست یابد.

این ورزشکار توانمند و متعصب که موفقیت‌های متعددی را نصیب ورزش استان و خانواده بزرگ ورزش‌های رزمی قم کرده است، در رقابت‌های سبک وکوتورین 2016 قهرمانی مردان جهان در شرق آسیا به میزبانی کشور ویتنام نیز مقام سوم و نشان برنز را از آن خود کرد.

این در حالی است که مسابقات جهانی وکوتورین با حضور نزدیک به 400 رزمی‌کار از ٢٨ کشور دنیا، در بخش اجرای فرم و ١٠ دسته وزنی کامبت به انجام رسید و تیم کشورمان با کسب دو نشان طلا، دو برنز و ٦ سهمیه بازی‌های ساحلی آسیا به مقام سوم تیمی کامبت مردان دست پیدا کرد.

در حالی که تیم ملی اعزامی از فدراسیون ورزش‌های رزمی به مقام سوم این رقابت‌ها دست یافت، فیروز مختاری نماینده پرافتخار استان قم در وزن منهای 60 کیلوگرم این رقابت‌ها بود که به عنوان رزمی‌کار کشورمان، ابتدا اسکنزی رمی از کشور فرانسه را برد،‌ سپس مغلوب ملی‌پوش ویتنام یعنی نویان هونگ تان شد و ضمن کسب سهمیه با ارزش حضور در بازی‌های ساحلی آسیایی به مدال برنز وزن منهای 60 کیلوگرم جهان رسید.

افتخار آفرینی صحرایی و سالاری با نایب‌قهرمانی کاتا جودوی جهان

ورزشکاران با سابقه هیأت جودو و کوراش استان قم دیگر چهره‌هایی بودند که در مراسم تجلیل از مدال‌آوران جهانی ورزش استان قم در سال 1395 به پاس کسب مقام دوم، عنوان نایب‌قهرمانی و نشان نقره پیکارهای کاتا جودو 2016 جهان مورد تقدیر قرار گرفتند.

محمدحسن سالاری و محمدرضا صحرایی دو نماینده هیأت جودو و کوراش استان قم در مسابقات جهانی کاتا جودو بودند که از زمانی که نخستین‌بار رقابت‌های کاتا جودو قهرمانی کشور در اوایل دهه 1380 به میزبانی قم به انجام رسید تا کنون در سطح اول کشور در این رشته فعالیت حرفه‌ای دارند.

سالاری و صحرایی پیش از این سابقه حضور در مسابقات کاتا جودو قهرمانی جهان در کشورهای فرانسه، مجارستان و آلمان را نیز دارند و در پنج دوره رقابت‌های کاتا جودو قهرمانی آسیا نیز به میدان رفته‌اند و مجموعا افتخارات بسیاری در کارنامه آنها وجود دارد.

این دو کاتاروی پرتوان استان قم همراه با تیم ملی کشورمان راهی رقابت‌های قهرمانی جهان شدند، در حالی که هشتمین دوره مسابقات جهانی کاتا در کشور مالت و با حضور کاتاروهای 32 کشور برگزار شد و محمدحسن سالاری و محمدرضا صحرایی در کاتای کودوکان گوشین جوتسو در این دوره حضور یافته و بعد از راه‌یابی به فینال، در جدال با 6 تیم حاضر در این مرحله با شایستگی و با کسب 565 امتیاز پس از تیم ملی ژاپن نایب قهرمان شدند.

نادعلی نخستین مدال‌آور ورزش قم از پومسه قهرمانی جهان

نخستین مدال‌آور ورزش استان قم از مسابقات پومسه 2016 قهرمانی جهان علی نادعلی است که به عنوان یکی از هفت ورزشکار افتخار آفرین قم از پیکارهای جهانی سال جاری در این مراسم با حضور استاندار، نماینده مردم قم در خانه ملت و مدیرکل ورزش و جوانان قم تجلیل و قدردانی شد.

در تاریخ ورزش استان قم تاکنون تنها یک ورزشکار موفق به کسب سهمیه و به دست آوردن مدال از مسابقات پومسه قهرمانی جهان شده است و این موفقیت را قهرمان شاخص تکواندو و پومسه قم یعنی علی نادعلی در مسابقات جهانی پومسه 2016 نصیب ورزش قم کرد.

نادعلی که یکی از چهره‌های شاخص پومسه در استان قم، ایران، آسیا و جهان به شمار می‌رود، در مسابقات انتخابی تیم ملی درخشش گذشته خود را تکرار کرد و سهمیه اعزام به رقابت‌های جهانی پومسه 2016 در کشور پرو را به دست آورد و در جدال با حریفان مطرح خود همراه با تیم 18 تا 30 سال ایران به مقام سوم و نشان برنز جهان دست یافت.

به دست آوردن مدال برنز و مقام سوم از مسابقات جهانی پومسه در کشور پرو توسط علی نادعلی حکم کسب نخستین مدال جهانی تکواندو قم در سال 1395 را داشت و این ورزشکار موفق با این دستاورد بزرگ خود، نخستین ورزشکار قمی شد که سهمیه و مدال مسابقات جهانی پومسه را در تاریخ ورزش قم به دست آورده است.

نعمتیان نخستین کشتی‌گیر موفق قم در کسب مدال برنز جهانی آلیش

روح‌الله نعمتیان به عنوان نخستین کشتی‌گیر تاریخ استان قم موفق به کسب مدال از رقابت‌های کشتی آلیش قهرمانی جهان شد تا در این مراسم مورد تجلیل و قدردانی قرار بگیرد، کشتی‌گیری که سابقه زیادی در کشتی آزاد دارد و با درخشش در مسابقات قهرمانی کشوری راهی مسابقات جهانی آلیش شد و مدال برنز گرفت.

مردان و بانوان آلیش‌کار کشورمان در این رقابت‌ها برابر حریفان خود نتایج موفقی کسب کردند و در نهایت با عناوین نایب قهرمانی و سومی جهان از این مسابقات خارج شدند، در حالی که در ترکیب تیم ملی کشتی آلیش مردان ایران روح‌الله نعمتیان از استان قم نیز حضور داشت که از این رقابت‌ها مدال برنز گرفت.

این کشتی‌گیر که سابقه موفقی در فعالیت در کشتی آزاد دارد و یکی از معدود کشتی‌گیران آزادکار قم است که در رقابت‌های مختلف موفق به کسب مدال شده و در واقع یکی از کشتی‌گیران پرافتخار آزاد قم به شمار می‌رود، برای نخستین‌بار در تاریخ ورزش استان قم، رشته کشتی‌ را از رقابت‌های جهانی آلیش صاحب مدال کرد.

این در حالی است که کشور قرقیزستان میزبانی رقابت‌های کشتی آلیش قهرمانی جهان را بر عهده داشت و با تصمیم کادر فنی تیم ملی کشتی آلیش مردان ایران، روح‌الله نعمتیان در وزن 60 کیلوگرم تیم ملی کشتی آلیش مردان ایران برای کسب مدال از این رقابت‌ها به میدان رفت.

تقدیر از مهدی‌زاده به پاس کسب سومین مدال جهانی کاراته

امیر مهدی‌زاده ستاره کاراته استان قم ابتدا به پاس کسب سومین مدال جهانی کاراته و همزمان به واسطه کسب دومین مدال طلای مسابقات کاراته قهرمانی جهان مورد تقدیر قرار گرفت، ‌کاراته‌کایی که اکنون با کسب دو طلا و یک برنز جهان پرافتخارترین ورزشکار این رشته محسوب می‌شود.

کاراته‌کای پرتوان استان قم که در مسابقات جهانی سال‌های 2012 و 2014 نیز حضور داشته و سومین حضور مستمر در مسابقات جهانی را تجربه می‌کرد، بعد از مدال طلای رقابت‌های جهانی سال 2012 در شهر پاریس فرانسه و مدال برنز سال 2014 در شهر برمن آلمان، در شهر لینز اتریش سومین مدال متوالی خود و دومین نشان طلای جهانی را به دست آورد و بار دیگر تاریخ‌ساز شد.

امیر مهدی‌زاده ستاره کاراته استان قم که در وزن منهای 60 کیلوگرم همراه با تیم ملی کاراته رده سنی بزرگسالان کشورمان راهی مسابقات کاراته 2016 قهرمانی جهان شده، در مسابقه نهایی وزن منهای 60 کیلوگرم مقابل حریف هلندی خود با اقتدار به برتری رسید و با گرفتن انتقام باخت سال 2014 از این کاراته‌کا دومین طلای جهان و سومین مدال جهانی خود را به دست آورد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار