رئیس هیات سوارکاری استان خوزستان؛
اسب های اصیل تا 7 نسل قبل باید مشخص باشد که پدر مادرش چه اسب هایی هستند اگر مشخص نباشد اصیل شناخته نمی شود .درحالیکه اسب های اصیل عرب ثابت شده که اصیل خوزستانی هستند و زادگاهشان خوزستان است
کد خبر: ۳۴۳۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰ 14 December 2016
به گزارش تابناک خوزستان ؛ دکتر فتاح کنعانی رئیس هیات سوارکاری استان خوزستان در گفتگویی اختصاصی با بخش ورزشی این پایگاه گفت باتوجه  به این که اسب های عرب اسب های بسیار معروفی در دنیا هستند، سازمان جهانی اسب اصیل عرب (واهو) که 63 کشور در آن عضو شده اند اسب های اصیل به نام اسب اصیل عرب خوزستان نام گذاری شده است . 

وی افزود : اسب های اصیل تا 7 نسل قبل باید مشخص باشد که پدر مادرش چه اسب هایی هستند اگر مشخص نباشد اصیل شناخته نمی شود .درحالیکه اسب های اصیل عرب ثابت شده که اصیل خوزستانی هستند و زادگاهشان خوزستان است .

وی در ادامه اذعان کرد : تا سال 78 مجموعه سوارکاری در خوزستان وجود نداشت و مسابقات به صورت  خانوادگی و محله ای برگزار میشد . در سال 78 به همت  سازمان آب و برق خوزستان مجموعه سوارکاری در اهواز احداث شد واز آن زمان تا سال 84 مسابقات و جشنواره هایی در این مجموعه که دارای پیست اختصاصی سوارکاری بود برگزار گردید .

رئیس هیئت سوارکاری استان گفت: بعد از تغییرات ریاست جمهوری این ورزش مورد بی مهری قرار گرفت و مجموعه سوارکاری تعطیل شد . اسب ها به مناطق دیگر فرستاده شدند و عملا دیگر جایگاهی در استان خوزستان نداشتند درحالیکه در استان هایی مثل یزد ،کرمان ، اصفهان و رفسنجان که اسب ها را خریداری کردند ، میدان سوارکاری احداث کردند و بودجه به ورزش سوارکاری اختصاص نیافت در صورتی که سوارکاری در اهواز تعطیل شد . 

 فتاح کنعانی در ادامه افزود : تا سال گذشته عملا در این استان سوارکاری تعطیل بود،اما با پیگیری های صورت گرفته توسط هیات سوارکاری استان خوزستان و سایر نهادهای دیگر بعد ازگذشت  10 سال مجموعه ای برای 3 ماه اجاره شد و بیست و دومین جشنواره اسب اصیل را 10 هفته کورس استانی  و 6 هفته کشوری برگذار کردیم.

کنعانی در ادامه افزودند : اولین برنامه هیات سوارکاری استان تاسیس مجموعه ای مختص سوارکاری است. مجموعه ها ی سوارکاری درآمدی ندارند ، تنها درآمد این نهاد یک سری شرکت ها واسپانسرها هستند . سوارکاری ورزشی ایست که خود مردم هزینه اش را پرداخت میکنند و هیات سوارکاری فقط باید زیرساخت ها را آماده کند. 

 وی گفت : 7 ماه اول سال به علت شرایط آب و هوایی عملا مسابقه ای برگزار نمی شود به همین دلیل در نیمه اول سال کلاس های آموزشی برگزار میشود و نیمه دوم هم مسابقات و جشنواره ها .

رئیس هیات سوارکاری خوزستان از برگزاری مسابقات سوارکاری خبرداد و گفت : از اول  دی ماه سال جاری شروع مسابقات سوارکاری است و در حال حاضربرای شروع مسابقات با همکاری شرکت برق منطقه ای (معاونت برق منطقه ای )استان در حال بازسازی مکان هستیم.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار